Geplaatst door Microsoft

Alaska Airlines stapt over op Office 365

Schiphol, 3 maart 2015 – Om de productiviteit te vergroten, de onderlinge samenwerking te stimuleren en klanten optimale service te bieden, is Alaska Airlines overgestapt op Office 365 van Microsoft. Hiermee biedt de luchtvaartmaatschappij zijn medewerkers toegang tot alle data via elke plek.

Volgens Veresh Sita, Chief Information Officer van Alaska Airlines, wil het bedrijf zijn klanten een optimale reiservaring bieden. “Wij werken in een kleine, maar groeiende markt en zijn daar de uitdager. Daardoor kunnen we sneller innoveren dan de grote luchtvaartmaatschappijen. Wij zijn nu bezig met een transformatie waarin Microsoft Office 365 een cruciale rol speelt.” Deze transformatie is gericht op optimale samenwerking in een digitale wereld. Dat is volgens Sita met de bestaande legacy-omgeving niet meer mogelijk.

Sita wijst erop dat communicatie en samenwerking bij luchtvaartmaatschappijen belangrijke thema’s zijn doordat veel verschillende partijen – variërend van cateraars en onderhoudsdiensten tot en met brandstofleveranciers en schoonmakers – een bijdrage leveren aan de klantervaring. “Met Office 365 zijn we in staat om snel kansen en mogelijkheden te identificeren en daarop in te spelen, zodat we de klantervaring kunnen verbeteren. Zo is de communicatie tussen bemanning en grondpersoneel te optimaliseren, waardoor we toestellen sneller klaar hebben staan voor een volgende vlucht.”

Alaska Airlines koos daarnaast voor de cloud-oplossing van Microsoft om de medewerkers te voorzien van de meest effectieve tools. “Met Office 365 bieden we onze medewerkers de moderne mogelijkheden die ze nodig hebben en verwachten”, zegt Sita, “Wij stappen geleidelijk over van meer handmatige workflows naar meer digitale. Door te profiteren van de samenwerkingsmogelijkheden binnen Office 365, hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden.” Een ander voordeel van Office 365 is, dat het een volledig platform biedt voor alle communicatie en samenwerking. Daarnaast speelden gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid een rol bij de definitieve keus.