Amazon Web Services kondigt Amazon Machine Learning aan

Seattle, 10 april 2015 – Amazon Web Services, Inc. (AWS), een bedrijf van Amazon.com (NASDAQ: AMZN), heeft gisteren in Seattle Machine Learning aangekondigd, een volledige managed dienst waarmee het voor elke ontwikkelaar makkelijk wordt om historische data te gebruiken om hiermee voorspellende modellen uit te voeren. Deze modellen kunnen voor een breed scala aan doelen worden ingezet, zoals het detecteren van problematische transacties, het voorkomen van klantverloop en het verbeteren van klantondersteuning.

De dienst is gebaseerd op de bewezen, schaalbare machine learning technologie die nu al door ontwikkelaars bij Amazon wordt gebruikt om meer dan 50 miljard voorspellingen per week te doen. Een API en een simpele handleiding helpt gebruikers van Amazon Machine Learning bij het creatieproces en het fine tunen van machine learning modellen zodat de dienst makkelijk gebruikt kan worden om voorspellingen naar boven te halen. Amazon Machine Learning is geïntegreerd met Amazon Simple Storage Service (Amazon S3), Amazon Redshift en Amazon Relational Database Service (Amazon RDS), waardoor het makkelijk wordt voor de klant om te werken met de data die ze al in de AWS cloud hebben opgeslagen. Bezoek deze pagina om van start te gaan met Amazon Machine Learning: http://aws.amazon.com/machine-learning.