Industry Wire

Ambitieuze ondernemers strijden om titel ‘The Next Entrepreneur 2013’

Een online platform voor reizende surfers, een app voor ouders om hun kinderen te traceren, hippe bedrijfskleding en een ‘marktplaats’ voor de koop en verkoop van boten. Dat zijn de ‘producten’ waarmee Richard Klomp, Eric Recter, Roel Mangnus en Jort van Sisseren op 26 november meedingen naar de titel The Next Entrepreneur 2013, de prijs voor de meest vernieuwende starter van Nederland. De vier ondernemers laten met hun finaleplaats 544 collega-starters achter zich, aldus MKB-Nederland en Rabobank, de initiatiefnemers van de verkiezing.

Richard Klomp (Etten-Leur) introduceert met Shurfing (www.shurfing.com) een online platform dat reizende surfers in staat stelt om hun surfspullen te huren van locals. Meer gemak voor de surfer en minder vervoerkosten. Roel Mangnus ( Amsterdam) zet met Suit Up! (www.suitupnow.nl) iets nieuws neer in de markt voor bedrijfskleding. Suit Up! ontwerpt en produceert bedrijfskleding die bijdraagt aan de branding en communicatie van een bedrijf. Erik Recter (Amsterdam) introduceert met Watcher Enterprises (www.watcherentreprises.com) een nieuw product: de kidswatcherwatch. Het is een combinatie van een horloge voor het kind en een ‘Parent-app’ voor de ouder, waarmee te allen tijde is te zien waar het kind zich bevindt. Jort van Sisseren (Amsterdam) heeft met Easy Yacht Brokerage bv (www.doityourselfyachtbroker.nl) een uniek concept dat wereldwijd is gedeponeerd: een online platform dat de koper en verkoper van boten stap voor stap langs de essentiële aspecten van een boottransactie leidt, met inclusief de juridisch en financieel gewenste zekerheid.

Ondernemerschap

De jury, bestaande uit deskundigen van MKB-Nederland en Rabobank, is van oordeel dat alle vier de finalisten laten zien dat ondernemerschap vraagt om een gedegen voorbereiding met aandacht voor alle aspecten daarvan. Deze startende ondernemers onderscheiden zich met een uniek idee, plan of product en zijn vernieuwend bezig. Ze beseffen dat een doordachte en realistische financiering en inzet van marketing en communicatie het verschil kunnen maken om succesvol te ondernemen.

Met de verkiezing The Next Entrepreneur, die dit jaar voor de tweede keer wordt gehouden, willen MKB-Nederland en Rabobank starters stimuleren om hun ondernemersvaardigheden te verbeteren. De organisaties voorzien deelnemers van relevantie informatie, advies en inspirerende praktijkvoorbeelden. Dit jaar hebben bijna 2500 startende ondernemers aan The Next Entrepreneur meegedaan; van hen hebben 548 starters zich gekwalificeerd voor de competitie.

Procedure

De vier finalisten zullen de komende maand door een vakkundige jury nader aan de tand worden gevoeld over hun ondernemersvaardigheden. Rabobank zal daarbij de huidige financiële situatie en het financieel toekomstbeeld van de finalisten onder de loep nemen. Tijdens de finale op 26 november zal het oordeel van de vakjury in combinatie met het oordeel van de publieksjury bepalen wie van de vier finalisten zich The Next Entrepreneur 2013 mag noemen en met de bijbehorende geldprijs van Euro 13.013 naar huis gaat.

In 2012 was het Annefrid Immenkamp uit Amsterdam die zich met Chocstar (chocola naar eigen vorm en smaak) de eerste ‘Next Entrepreneur’ mocht noemen. Zij maakt dit jaar deel uit van de vakjury.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht