Geplaatst door Gigstarter

Amsterdams platform voor live muziek lanceert nu ook in Spanje‏‎

Gigstarter, Nederlands grootste marktplaats voor live muziek, gaat uitbreiden naar Spanje. Dit maakte het jonge, Amsterdamse bedrijf vanmiddag bekend in Zakendoen Met op BNR nieuwsradio. Er komt een Spaanse versie van het succesvolle platform dat opdrachtgevers en artiesten direct met elkaar in contact brengt.

Het live muziek platform telt in Nederland nu meer dan 1100 artiesten en heeft een uiterst succesvol jaar achter de rug met een record aantal boekingen voor artiesten. Reden genoeg voor het bedrijf om het platform uit te breiden naar het muzikale Spanje.

Bands, DJs en Solo-artiesten kunnen zich gratis inschrijven op het platform. Bovendien brengt Gigstarter geen commissies in rekening. Het platform werkt met een freemium/premium model waarbij de artiest optioneel voor een lidmaatschap betaalt. Dit is uniek in de live muziek branche en daarmee een grote verandering in de industrie. ‘’Het boeken van live muziek transparant, leuk en gemakkelijk maken. Daar staan we voor als Gigstarter en dit gaan we nu ook introduceren in Spanje.’’, aldus oprichter Paul de Kuyper.