Industry Wire

Geplaatst door Buzzcapture

Amsterdamse Buzzcapture opgenomen in top 10 beste tools ter wereld

Amsterdamse Buzzcapture opgenomen in top 10 beste tools wereldwijd

De Brand Monitor van Buzzcapture is voor de tweede keer verkozen als één van de tien beste internationale social media monitoring tools wereldwijd. Zij zijn hiermee als enige Nederlandse tool opgenomen in de top 10. Het gerenommeerde Zwitserse media-onderzoeksbureau Goldbach Interactive onderzocht 180 social media monitoring tools en destilleerde daar een top 10 uit. Vorig jaar werd het Amsterdamse softwarebedrijf Buzzcapture voor het eerst in de top 10 opgenomen. Door mee te groeien in de internationale markt en sterkte ontwikkeling op development gebied heeft Buzzcapture de top 10 notering vast weten te houden.

Internationale data overview in één tool

In de reputatie analyse tool (Brand Monitor) van Buzzcapture komt data samen van social media (bijvoorbeeld Twitter, Youtube, Facebook, Instagram en Pinterest), interne social media als Yammer, blogartikelen, nieuwsartikelen, berichtgeving van fora en ook offline berichten als tv en radio. Op deze manier zijn reputatiemanagers en communicatiespecialisten altijd op de hoogte wat er online en offline over merken of branches wordt gezegd en door de extra statistieken als bereik, geo-data, influencer marketing en mediawaarde biedt de tool een complete overview op mediagebied, wereldwijd.

Enige Nederlandse bedrijf in de top 10

Drie jaar geleden behoorde Buzzcapture al tot de top-15 van het wereldwijde onderzoek van het Zwitserse Goldbach Interactive (GBI) en vorig jaar kwam Buzzcapture voor het eerst in de top-10binnen. De Brand Monitor van Buzzcapture is de enige Nederlandse tool die is opgenomen in de top en behoort hiermee tot de absolute top tussen miljardenspelers als Oracle en Brandwatch. Buzzcapture merkt steeds meer verdere internationale interesse in de producten. Het afgelopen jaar is Buzzcapture dan ook fors gegroeid. CEO van Leeuwen: “Het team is sinds de eerste top 10 notering bijna verdubbeld en we hebben ons pand moeten inruilen voor een groter pand. We zijn altijd in hartje Amsterdam gebleven, maar ons team inmiddels bestaat uit een aantal talenten die aangetrokken zijn uit het buitenland!” Andere Nederlandse tools die zijn meegenomen in het onderzoek zijn Clipit, OBI4wan en Media Injection. Eerder dit jaar werd Buzzcapture ook al uitgeroepen tot beste Nederlandse tool door Emerce.

“Trots als een pauw!”

CEO van Buzzcapture Alex van Leeuwen reageert vol trots op het bericht van de top 10 notering. “Buzzcapture is in 2006 opgestart als één van de eerste social media monitoringstools en dat we anno 2016 als Amsterdams softwarebedrijf meespelen in de internationale top is fantastisch! En we zijn nog lang niet klaar met de ontwikkeling. Er staan mooie toepassingen in de planning.”

Evaluatie op 5 belangrijkste punten

Onderstaande infographic gemaakt door Goldbach geeft de internationale top 10 weer en geeft een indicatie van de score van alle spelers in de top 10. De onderzoeksresultaten zijn tevens terug te vinden op de website van Goldbach Interactive. De tool werden beoordeelt op de volgende aspecten: publishing, engagement / webcare, social account analytics, earned media monitoring / analytics en usability.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht