Industry Wire

Geplaatst door GoCustomized

Van Amsterdamse startup naar internationale webshop

Webshop GoCustomized, bekend van het aanbieden van gepersonaliseerde en unieke telefoon- en tablethoesjes, heeft de afgelopen 3 jaar een stormachtige groei doorgemaakt. Begonnen met het aanbieden van één uniek product in 2012, weten inmiddels maandelijks ruim 200.000 consumenten hun weg te vinden tussen het uitgebreide aanbod. Het succes op de Nederlandse en Belgische markt heeft geresulteerd in activiteiten in 7 Europese landen. De combinatie van geoptimaliseerde online marketing en geautomatiseerde processen zijn de basis voor het succes. De ambitie is om binnen 2 jaar door te groeien naar een Europese top 3-speler in de zakelijke en consumentenmarkt voor gepersonaliseerde producten.

Nooit meer dezelfde smartphone of tablet
Tegenwoordig lijken ze allemaal op elkaar. Het is het credo van GoCustomized geworden om daar een stokje voor te steken. De missie ging bescheiden van start in 2012, met de ontwikkeling van één uniek product: een gepersonaliseerde backcover voor de iPhone 4S. Het concept voor deze vervangende achterkant van glas was al snel een groot succes. Na een vliegende start in Nederland is GoCustomized uitgegroeid tot een speler op de Europese markt voor custom-made telefoonhoesjes om rekening mee te houden. Met ruimte voor werknemers uit alle hoeken van Europa is GoCustomized ook wel een ‘mini-multinational’ te noemen. Vanuit het inmiddels derde kantoor – de vorige kantoren werden steeds te klein – wordt de webshop in het hartje van Amsterdam draaiende gehouden. Dat de vraag naar de producten groot is blijkt wel uit het assortiment: ruim 200 producten voor meer dan 70 verschillende smartphones en tablets van alle grote aanbieders zoals Apple, Samsung, Sony en Huawei. Oprichter en eigenaar Michiel van de Plassche zegt er het volgende over: ‘In een wereld waarin bijna iedereen gebruik maakt van dezelfde smartphones en tablets geloven wij erin dat het uniek maken van jouw favoriete gadget simpel en snel kan én niet duur hoeft te zijn.’

Internationale uitbreiding
Vanaf het moment dat de vonk oversloeg naar België is het hard gegaan. Al snel was GoCustomized een gevestigde naam in de UK, Frankrijk, Duitsland en kort daarop volgde Spanje en Zweden. Inmiddels maakt de ervaring met verschillende soorten hoesjes en kennis van printtechnieken het mogelijk op nagenoeg ieder type hoesje een afgemeten design te drukken. Er zijn hard- en softcases, slim- en flipcases, walletcases, smartcovers voor tablets en natuurlijk covers uit de designer collectie. De activiteiten zijn vooral gericht op de consumentenmarkt, maar ook de zakelijke markt wordt bediend met klanten als ING, DJ Don Diablo, ELHO en verschillende (internationale) resellers. Er wordt alleen met kwalitatief hoogwaardig materiaal gewerkt en de de wens van de klant staat hoog in het vaandel; suggesties, ideeën en speciale verzoeken zijn altijd welkom. Dit heeft geleid tot een hoge klantbeoordeling – een 8.1 uit ruim 3000 beoordelingen – en vele shares op social media zoals Instagram.

Grenzeloze ambitie
Wat kunnen we na de behaalde successen nog verwachten in de nabije toekomst? Een van de huidige doelstellingen is nog succesvoller te zijn in de huidige consumentenmarkten en daarmee het vergroten van het marktaandeel in verschillende landen. Dit kan behaald worden door optimalisering van de huidige succesfactoren: een uitgekiende benadering van alle online marketing kanalen en een perfect geautomatiseerde orderafhandeling. Het succes in de consumentenmarkt zal het makkelijker maken een grotere rol te gaan spelen in, en uiteindelijk het veroveren van, de zakelijke markt in onder meer de Benelux, Duitsland en de UK. Michiel van de Plassche bevestigt dit: ‘De zakelijke markt is voor ons zeer interessant; dagelijks worden al vele aanvragen gedaan voor onze producten. Dit kan met de juiste focus één van de belangrijkste punten van groei worden voor de komende jaren. Daarnaast kijken we natuurlijk altijd naar nieuwe interessante afzetmarkten; waaronder Amerika.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht