Industry Wire

Apple kan sterke concurrentie verwachten in mobiel betalen

Amsterdam – 19 september 2014 – Volgende week vrijdag zal de Apple iPhone 6 in de winkels liggen; een happening van jewelste. Nu Apple’s marktaandeel in de smartphone-markt steeds meer onder druk staat van Android-toestellen en partijen als Samsung, heeft het bedrijf besloten zwaar in te zetten op mobile commerce, met Apple Pay. Deze stap in de toch al behoorlijk drukke markt van mobiel betalen, kan rekenen op de nodige scepsis van sectorspecialisten.

De mobiele betaalmarkt zal naar verwachting in 2017 een omvang hebben van meer dan 975 miljard euro. De sector kent al een groot aantal spelers waaronder banken, retailers en technologiebedrijven; alle met hun eigen oplossingen. Zodat winkeliers en verkopers een keuze moeten maken uit een bonte verzameling opties.

Dan Wagner, veteraan in de wereld van eCommerce en CEO en oprichter van Powa Technologies, zegt hierover: “Consumenten worden overspoeld door talloze apps voor mobiel betalen. Maar ze willen geen tientallen apps die elk maar op een handvol plekken kunnen worden gebruikt, ze willen één universele app die gewoon overal te gebruiken is. Net als hun portemonnee dik is van de klantenkaarten, zit hun telefoon propvol betaalapps die ze bijna nooit gebruiken.”

“Retailers staan op hun beurt voor de keuze welke mobiele betaalservice te kiezen; zonder de garantie dat het bedrijf van hun keuze er echt is voor de lange termijn en het gekozen systeem zichzelf zal terugverdienen. Hoe moeten ze, zonder een duidelijk en universeel aanbod, weten of ze de VHS of toch de Betamax hebben gekozen?”

Wagner besluit: “Consumenten zullen altijd op zoek blijven naar én verleid worden door die ene app die wel op alle platformen te gebruiken is. De winnaar wordt die app die binnen de complete retail gebruikt kan worden.”

Powa Technologies’ PowaTag app bundelt verschillende technologieën in één applicatie. Consumenten hoeven slechts één app te downloaden en retailers hoeven geen infrastructuuraanpassingen te doen en de bijbehorende kosten te maken. De app is eenvoudigweg aan te sluiten op de huidige infrastructuur van de retailer.

PowaTag geeft shoppers de mogelijkheid altijd en overal aankopen af te handelen. Afrekenen gebeurt binnen drie seconden met vooraf ingevoerde betalings- en adresinformatie. PowaTag gebruikt een verzameling technologie (QR codes, java script, iBeacons, near field communication (NFC) en embedded audio tags) om zowel winkelen in de winkel als onderweg mogelijk te maken. Met deze unieke opzet heeft PowaTag alles in zich om dé algemeen geaccepteerde standaard te worden bij zowel consumenten als retailers.

Met zo’n marktpotentieel is het niet verwonderlijk dat PowaTag al werkt met meer dan 800 internationale retailers en merken; partijen die het fundament leggen onder de volgende retailrevolutie.

Contact:

Voor meer informatie of een gesprek met PoWa Technologies, kunt u contact opnemen met TerrierCom, Cas Heuvelmans (085 – 401 13 66, cas@terriercom.nl) of kijk eens op:  www.powa.com

Over Powa Technologies
Het Powa platform is gebouwd om een echte omni-channel commerce-omgeving te bieden aan retailers en merken. Het platform wordt gevormd door drie producten – PowaWeb (eCommerce platform op het web),  PowaPOS (innovatieve hardware en software voor fysieke retailomgevingen) en PowaTag (maakt echt overal winkelen mogelijk, inclusief transactie-afwikkeling).

Alle Powa sites zijn PCI Level 1 compliant en compleet veilig.

Over PowaTag
Het retaillandschap is niet meer hetzelfde sinds de lancering van de PowaTag, de revolutionaire nieuwe retailservice van Powa Technologies. Meer dan 800 wereldwijd bekende merken, zoals Universal Music en Carrefour hebben de laatste maanden gekozen voor PowaTag. Enkele voordelen op een rijtje.

  • PowaTag verandert een impuls in een aankoop. Zonder de wachttijd die een aankoop vaak in de weg staat.
  • Offline omgevingen en drukwerk worden online shops: zelfs als de winkel dicht is.
  • Print, poster en media advertising worden eindelijk echte verkooptools: met in realtime meetbare ROI.
  • Infomercials en andere broadcast-media zijn om te vormen met AudioTag, inclusief evenementen als voetbalwedstrijden en concerten.
  • Geen extra add-ons nodig; maakt gebruik van ogen oren en de mogelijkheden van de smartphone.
  • Gebruikt bestaande betaaloplossingen zonder ze te vervangen.
  • De consument hoeft geen gevoelige gegevens meer in te voeren bij elke aankoop.
  • Geen creditcard-gegevens op het toestel: alles staat in de zwaar beveiligde cloud.
  • Transformeert de in-store ervaring via proximity beacon intelligence, die kan tot op centimeters op de individuele klant kan ‘inzoomen’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht