Apple maakt recordaantal van ruim vier miljoen bestellingen voor iPhone 6 en iPhone 6 Plus binnen 24 uur bekend

CUPERTINO, 15 september 2014 – Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat er op de eerste dag van de voorverkoop een recordaantal bestellingen is geplaatst voor iPhone 6 en iPhone 6 Plus, die samen de grootste vooruitgang in de geschiedenis van iPhone vormen. In de eerste 24 uur alleen al zijn er meer dan vier miljoen nieuwe iPhones besteld. De eerste iPhones worden aanstaande vrijdag geleverd en de meeste klanten kunnen hun bestelde iPhone nog in september verwachten, maar doordat de vraag groter is dan het aanbod, zullen sommigen geduld moeten hebben tot oktober. Extra voorraad van iPhone 6 en iPhone 6 Plus is beschikbaar voor directe verkoop in de Apple Store op vrijdag 19 september vanaf 8.00 uur ’s ochtends plaatselijke tijd. Klanten kunnen het beste vroeg komen of alvast een bestelling plaatsen bij de Apple Online Store (www.apple.com/nl). Ze kunnen hun bestelling dan in de Store ophalen of ze ontvangen een geschatte leverdatum. Beide modellen zijn vanaf vrijdag ook verkrijgbaar bij AT&T, Sprint, T-Mobile, Verizon Wireless, overige providers en bepaalde erkende Apple resellers.

“iPhone 6 en iPhone 6 Plus zijn op alle fronten beter. We zijn dan ook ontzettend blij dat onze klanten er helemaal weg van zijn, net als wij”, aldus Tim Cook, CEO van Apple. “Met de voorverkoop van iPhone 6 en iPhone 6 Plus heeft Apple een nieuw record gevestigd. We tellen de uren af tot vrijdag, wanneer de eerste klanten onze beste iPhones tot nu toe in handen krijgen.”

Vanaf vrijdag 19 september zijn iPhone 6 en iPhone 6 Plus verkrijgbaar in de Verenigde Staten, Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Hongkong, Japan, Puerto Rico, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. En vanaf vrijdag 26 september komen daar nog eens ruim twintig landen bij, waaronder België, Denemarken, Finland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, het eiland Man, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Qatar, Rusland, Saoedi-Arabië, Spanje, Taiwan, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, Zweden en Zwitserland.

iPhone 6 en iPhone 6 Plus zijn de grootste vooruitgang in de geschiedenis van iPhone. Het gaat om twee nieuwe modellen met een schitterend 4,7-inch en 5,5-inch Retina HD-display en allerlei innovatieve technologie in een compleet nieuw, ongelofelijk dun en naadloos ontwerp, dat nog steeds goed in de hand ligt en eenvoudig in het gebruik is. Beide modellen zijn op alle fronten beter. Ze zijn onder andere voorzien van de door Apple ontwikkelde A8-chip met een 64-bits architectuur van desktopklasse van de tweede generatie die zorgt voor optimale prestaties en een efficiënt energieverbruik; een geavanceerde iSight-camera en FaceTime HD-camera; supersnel mobiel internet; en Apple Pay om met één vinger snel en veilig te kunnen betalen.*

De nieuwe iPhones worden geleverd met iOS 8, de grootste release sinds de introductie van de App Store. Dankzij de nieuwe voorzieningen voor Berichten en Foto’s, de voorspellende typfunctie voor het QuickType-toetsenbord van Apple en Delen met gezin is iOS 8 nog eenvoudiger, sneller en intuïtiever geworden. Bovendien bevat iOS 8 de nieuwe Gezondheid-app, waarin gegevens over je fysieke gesteldheid en fitnessgegevens overzichtelijk worden weergegeven, en iCloud Drive, waarmee je bestanden kunt bewaren en overal kunt bekijken.

Prijzen en verkrijgbaarheid
Elke klant die zijn iPhone 6 of iPhone 6 Plus bij een Apple Store koopt, kan gebruikmaken van de gratis persoonlijke configuratieservice voor bijvoorbeeld het instellen van een e-mailaccount of het downloaden van nieuwe apps uit de App Store. Zo is hun nieuwe iPhone direct gebruiksklaar als ze de Store verlaten.

Phone 6 is verkrijgbaar in goud, zilver of spacegrijs. De adviesprijs in Nederland is € 699 (€ 577,69 excl. btw) voor het 16-GB model, € 799 (€ 660,33 excl. btw) voor het 64-GB model en € 899 (€ 742,98 excl. btw) voor het nieuwe 128-GB model.
iPhone 6 Plus is verkrijgbaar in goud, zilver of spacegrijs. De adviesprijs in Nederland is € 799 (€ 660,33 excl. btw) voor het 16-GB model, € 899 (€ 742,98 excl. btw) voor het 64-GB model en € 999 (€ 825,62 excl. btw) voor het nieuwe 128-GB model. iPhone 6 en iPhone 6 Plus zijn verkrijgbaar via de Apple Online Store, de Apple Retail Store, bepaalde providers en bepaalde erkende Apple resellers.

* Apple Pay zal vanaf oktober dit jaar in de VS verkrijgbaar zijn voor iPhone 6 en iPhone 6 Plus als gratis software-update voor iOS 8.
** Alleen voor klanten die aan de voorwaarden voldoen. Neem contact op met je provider voor meer informatie.

De revolutionaire iPhone en App Store van Apple hebben de wereld van de mobiele telefoon op z’n kop gezet. Met de iPad heeft Apple de toekomst van mobiele media en computers een gezicht gegeven. En Apple Watch is het persoonlijkste apparaat van Apple ooit. Op het gebied van de digitale muziek voert Apple de revolutie aan met zijn iPods en de iTunes Store op het internet. Bovendien houdt Apple het hoge innovatietempo vast op het gebied van mobiele software met iOS en geïntegreerde diensten zoals Apple Pay en iCloud. Apple is de producent van de Mac, de beste personal computer ter wereld die draait op OS X, en van gratis apps voor iOS en OS X, zoals iWork en iMovie.