Geplaatst door Arista Networks

Arista Networks introduceert Cloud Connect Solutions voor datacenters

Gedistribueerde datacenters
Van oudsher gebruiken serviceproviders een centraal datacenter, ondersteund door colocaties. De laatste jaren verschuift dat model naar geografisch gedistribueerde datacenters, die samen één logisch computer- en opslagcluster vormen. Deze verandering heeft zowel aanzienlijke impact op de bandbreedtebehoefte tussen datacenters, als het beveiligingsniveau. In lijn met andere cloud-networking principes moeten oplossingen daarvoor gebaseerd zijn op open standaarden en leiden tot lagere kosten. Als de afstand tussen datacenters toeneemt, zijn kostbare glasvezelverbindingen nodig om voldoende bandbreedte te kunnen leveren. Daarom bieden de nieuwe 7500E Series 100 GbE-kaarten razendsnelle switching via geïntegreerde optische DWDM-interfaces voor verbindingen tot 5.000 kilometer. Deze geconsolideerde oplossing is een kostenbesparend alternatief voor externe DWDM-apparatuur, die men tot nu toe voor lange verbindingen gebruikt. Verder biedt de Arista-oplossing geïntegreerde IEEE 802.1AE MACsec voor 256-bit encryptie op alle 100Gbps-poorten, om vertrouwelijke informatie veilig tussen datacenters te transporteren.

Laag twee cloud-integraties
Arista Networks voegt tevens VXLAN-functionaliteit toe aan de virtualisatieoplossingen van het bedrijf die in datacenters worden gebruikt voor cloud-integraties. Traditioneel gezien zijn laag 2 integraties gebaseerd op complexe gesloten protocollen, die echter niet meer passen bij de hedendaagse cloud-architecturen. Daarom breidt de nieuwe VXLAN-oplossing Arista’s Universal Cloud Network ontwerp uit met een op open standaarden gebaseerde aanpak voor verschillende integratietoepassingen. Met de snelle groei van providers die vanuit gedistribueerde locaties hun content-services leveren, vertrouwen operators op policy-gebaseerde distributie van al het verkeer uit hun datacenters naar de Internet-gebruikers. Deze applicaties vereisten tot voor kort peering routers om alle Internet routingtabellen te beheren, die aanzienlijk groter en duurder zijn.

Box-toepassing
Box is een contentmanagement- en samenwerkingsplatform met ruim 40 miljoen gebruikers bij 50.000 bedrijven, waarvan 52% uit de Fortune 500. Dit bedrijf gebruikt de Arista 7500E Coherent DWDM-oplossing om de toenemende bandbreedtebehoefte tussen datacenters in te vullen. Deze oplossing levert Box veilige hoge snelheid verbindingen tussen hun datacenters, waarmee zij tegen aanzienlijk lagere kosten een grotere schaalbaarheid hebben gerealiseerd. Daardoor blijven ze in staat om locatieonafhankelijk invulling te geven aan de servicebehoefte van alle klanten.

Equinix
Equinix is een wereldwijde leverancier van datacenterconnectieservices, voor Internet Service Providers, Cloud Service Providers en Content Providers. De Equinix Global Internet Exchange (IX) biedt klanten L2-verbindingen via geografisch gedistribueerde apparatuur. “Arista’s VXLAN cloud- integratie in het 7500E-platform, levert een belangrijke bijdrage aan het vergroten van de schaal-baarheid van onze IX-apparatuur”, zegt Equinix CTO Ihab Tarazi. Door te migreren naar een flexibel L3-cloudontwerp, op basis van Arista’s VXLAN oplossingen en EOS, kunnen wij de performance en operationele efficiency van ons netwerk verder verhogen en blijven doorgroeien.”

Netflix
“Omdat Netflix haar CDN-footprint en peering-connecties voortdurend blijft uitbreiden via het Open Connect initiatief, kregen wij behoefte aan een compacter 10/100G IP peering-platform, zegt Dave Temkin, Director Global Networks bij Netflix. “Traditionele routeroplossingen zijn te kostbaar en hebben een te lage poortdichtheid voor deze toepassingsbehoefte. Wij vertrouwen in vergaande mate op onze softwarestack voor het maken van de meeste optimale routingbeslissingen voor onze content. Arista’s switchplatform helpt ons een efficiënte, kosteneffectieve en programmeerbare Edge-oplossing te creëren voor onze businessbehoefte hoge kwaliteit content te leveren.”