Industry Wire

ASICS kiest hybris als infrastructuur voor de nieuwe consumentenwebsites

Amsterdam, 17 juni 2013 – hybris K.K., de Japanse dochteronderneming van hybris, ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms en als ‘leader’ gekenmerkt door vooraanstaande analisten, maakt bekend dat hybris Commerce Suite door ASICS Corporation is gekozen als infrastructuur voor de nieuwe consumentenwebsites van het bedrijf over de hele wereld. De nieuwe websites bieden corporate-, merk- en e-commercefunctionaliteit. Deze functies zullen de merk- en transactiepagina’s van ASICS versterken met omni-channelmogelijkheden en met functionaliteit voor B2C-commerce. Het bedrijf is in de VS begonnen met het ontwerpen en integreren van het nieuwe systeem. Na de VS wordt het systeem naar andere landen uitgerold.

ASICS is medio 2011 gestart met een intern project om zijn systeem te vernieuwen, gebruikmakend van een omnichannel e-commerceoplossing. Na zorgvuldige evaluatie van diverse aanbieders, koos het bedrijf in mei 2012 voor de hybris Commerce Suite.

“We zijn van plan om onze wereldwijde e-commerce-activiteiten en -websites met elkaar te integreren, als onderdeel van ons ‘ASICS Growth Plan’”, zegt Yuichi Honma, Senior General Manager Global IT Division bij ASICS Corporation. “hybris maakt gebruik van één platform, wat het mogelijk maakt om onze oplossing wereldwijd en met optimale flexibiliteit in zeer korte tijd uit te rollen, met een prijsstructuur die deze aanpak ondersteunt.”

De hybris Commerce Suite is onder andere geselecteerd om de volgende kenmerken:

·          hybris telt een groot aantal klanten in vele verschillende industriesectoren en regio’s. De superioriteit en het innovatieniveau van de oplossing worden onderschreven door derde partijen, zoals analisten. Daarnaast worden de uitstekende wereldwijde inzetbaarheid en mogelijkheden voor ondersteuning hoog gewaardeerd door ASICS.

·          De hybris Commerce Suite is een flexibel platform dat standaard de wereldwijde bedrijfsactiviteiten van klanten ondersteunt. Ook beschikt het over rijke functionaliteit voor eindgebruikers, waaronder automatische rekenfuncties, ondersteuning voor meerdere interfacetalen voor zakelijke gebruikers en intuïtieve tools die ook niet-technische medewerkers zonder problemen kunnen gebruiken.

·          De hybris Commerce Suite biedt klanten een consistente oplossing op één platform, met diverse voordelen. Onder andere lichtgewicht Java-applicaties, een snelle inzetbaarheid en een flexibiliteit en prijsstructuur waarmee de oplossing kan meegroeien met het bedrijf.

“ASICS is een wereldwijd erkend bedrijf dat snel moet kunnen reageren op veranderende markbehoeften, waarbij de integriteit van het merk bewaard moet blijven”, zegt Masaaki Morita, Country Manager hybris Japan. “We zijn erg blij dat we mogen samenwerken met deze gerespecteerde naam in de industrie en dat we het bedrijf kunnen ondersteunen bij de wereldwijde en lokale groei.”

 

Over ASICS Corporation

ASICS Corporation produceert vooraanstaande hardloopschoenen en andere sportschoenen, -kleding en -accessoires. De naam ASICS komt van ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat in het Latijn “Een gezonde geest in een gezond lichaam’ betekent. Dit is de fundamentele kerngedachte waarop het merk gebaseerd is. Het bedrijf is ruim 60 jaar geleden opgericht door Kihachiro Onitsuka. Kijk voor meer informatie op: www.asics.com.

 

Over hybris

hybris helpt organisaties wereldwijd bij het verhogen van de verkoop van goederen, diensten en digitale content via ieder touchpoint, kanaal en apparaat. hybris biedt OmniCommerce: hoogwaardige master datamanagement- en geïntegreerde commerce-processen die organisaties in één oplossing inzicht geven in hun klanten, producten en orders en daarnaast klanten inzicht biedt in de organisatie. hybris’ omni-channel software is ontwikkeld op één platform, gebaseerd op open standaarden en geschikt voor ondersteuning van onbegrensde innovatieprocessen en het realiseren van een efficiënte TCO. Daarnaast is het platform schaalbaar en breed inzetbaar, waardoor organisaties in de toekomst geen ander commerce-platform meer nodig hebben. De twee grootste onderzoeks- en analistenbureaus benoemen hybris als ‘leider’ en positioneren het commerce-platform in de top twee of drie in de markt. De software is verkrijgbaar on-premise, on-demand en als managed service en biedt organisaties van elke omvang maximale flexibiliteit. Ruim 500 organisaties wereldwijd kozen al voor hybris, wereldwijde B2B-merken zoals W.W. Grainger, Rexel, Thomson Reuters en 3M, evenals consumentenmerken, waaronder V&D, Beter Bed, Intergamma, Starbucks, Bridgestone, P&G, Levi’s, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Espresso en Lufthansa. hybris heeft vestigingen in 15 landen wereldwijd. hybris is the future of commerce. Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht