Industry Wire

Aspect Proactive Engagement Suite in de Cloud verdiept omni-channel klantcommunicatie

  • Oplossing komt tegemoet aan de veranderende vraag naar proactieve service wanneer en waar de klant daaraan behoefte heeft
  • Volledig cloud SaaS-gebaseerde toepassing voor klantcontact automatiseert tweeweg omni-channel interacties
  • Specifieke applicaties die in een paar uur kunnen worden uitgerold bieden geavanceerde beveiliging en fraudedetectie voor incasso en financiële transacties

Amsterdam, 21 maart 2014 – Aspect Software, de toonaangevende leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen voor klanteninteractiemanagementworkforce optimizationback-office en bekroonde cloudoplossingen, lanceert Aspect Proactive Engagement Suite, een op SaaS gebaseerde, geavanceerde suite van aanpasbare applicaties voor outbound customer engagement. De suite was voorheen alleen beschikbaar voor een select aantal markten, maar is nu ontworpen om generiek gepersonaliseerde, compliant en kosteneffectieve interactie-ervaringen in de cloud te leveren.

“Gezien het feit dat mobiel internet nu overal is doorgedrongen, veranderen de  verwachtingen van consumenten met betrekking tot hoe, wanneer en waar ze communiceren met de merken van hun keuze. Consumenten willen dat bedrijven anticiperen op hun behoeften en proactief handelen om in die behoeften te voorzien. Het kan gaan om iets eenvoudigs als een energiebedrijf dat zijn klanten op de hoogte brengt van een stroomstoring, maar het kunnen ook specifieke, gepersonaliseerde berichten zijn,” zegt Chris Koziol, president en general manager van Aspect’s Interaction Management divisie. “Om dit te kunnen doen, moeten bedrijven niet alleen naadloze en geïntegreerde klantenservice via nieuwe kanalen verlenen, maar ook meer proactief en voorspelbaar zijn in de manier waarop ze interactie hebben met hun klanten. Het is ons doel om merken in staat te stellen proactief de informatie te verschaffen die klanten nodig hebben, op het moment en via de communicatiemanier van hun keuze.”

De omni-channel mogelijkheden van de Aspect Proactive Engagement Suite stellen consumenten in staat om het kanaal te kiezen waarlangs ze willen dat contact opgenomen wordt, om response te geven langs het kanaal van hun keuze en zelfs gedurende de interactie naadloos van kanaal te wisselen. Klanten kunnen er ook voor kiezen om overgedragen te worden aan een live agent tijdens of na afloop van een geautomatiseerde interactie.

“De Aspect Pro Active Engagement oplossing was ongelooflijk gemakkelijk te implementeren en te integreren met onze bestaande bedrijfsprocessen,” zegt Graham Blackburn, contactcenter manager bij Anglian Water. “Zij heeft ons in staat gesteld om meerdere contactkanalen te consolideren in een kosteneffectief, unified platform, met minimale inzet van onze kant. Voortaan kunnen we klanten informeren via het kanaal van hun keuze en proactief contact met ze opnemen in plaats van te moeten wachten tot zij contact met ons opnemen.”

Afgenomen als SaaS-oplossing die gebruik maakt van op basis van best practices uit de betreffende sector ontwikkelde templates, kunnen de applicaties in uren worden uitgerold, en niet in weken, en met flexibele prijsmodellen en opties om mee te schalen met de call volumes. De Proactive Engagement Suite integreert met Aspect’s Interaction Management en stelt bedrijven in de gelegenheid om hun op live agents gebaseerde outbound campagnes te completeren met een volledig geautomatiseerde oplossing die geen additionele hardware of telefonie, noch investeringen vooraf of extra personeel vergt.

“Om consistent te voorzien in uitzonderlijke ervaringen die zorgen dat klanten komen en blijven, moeten merken zich aanpassen aan de zich veranderende consumentenomgeving,” vervolgt Koziol. “Aspect Proactive Engagement Suite helpt bedrijven om memorabele, positieve klantervaringen te creëren terwijl tegelijkertijd de kosten worden verminderd.  Omdat de suite een pure cloud-oplossing is die werkt op basis van vooraf geconfigureerde templates, gaat zij gepaard met lage implementatiekosten, snelle time-to-value en flexibiliteit in op- en afschalen wanneer het bedrijf zich moet aanpassen.”

Dankzij Aspect’s rijke ervaring in sectoren als gezondheidszorg en financiële services, profiteren klanten van doelgerichte applicaties die zijn toegesneden op hun specifieke bedrijfsbehoeften.

  • Aspect Collect: de geautomatiseerde applicatie voor incasso en debiteurenbeheer. Compliant met FCC en  nationale regelgeving op het gebied van telefonie die volledig kan worden geïntegreerd met bestaande systemen, zoals risk engines. Is ontworpen om incassoresultaten meetbaar te verhogen en om de algehele efficiency te verbeteren.
  • Aspect Survey: de multi-channel en gepersonaliseerde  enquêteoplossing om beter inzicht te krijgen krijgen in klantensentiment en om te kunnen opvolgen om negatieve effecten te vermijden of om winstgevende upselling mogelijkheden te benutten.
  • Aspect Verify:  de oplossing voor het  geautomatiseerd monitoren, identificeren en proactief alerteren van organisaties en klanten met betrekking tot mogelijk frauduleuze transacties bij online bankieren, creditcardtransacties en winkelaankopen, en benadering van systemen met gevoelige bedrijfsinformatie.

Klanten kunnen ook eigen proactieve engagement applicaties creëren door gebruik te maken van het engagement platform dat het fundament vormt van de applicatiesuite.

Aspect Proactive Engagement Suite is geïntegreerd met Aspect’s self-service en agent-assisted producten. De suite is nu beschikbaar. Kijk hier voor meer informatie over de oplossing.

Over Aspect
Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Op basis van een complete suite van cloud, hosted en hybride toepassingsmogelijkheden helpen wij de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.

Volg Aspect op Twitter via @AspectSW en @aspectbnlux. Lees de blogs ophttp://blogs.aspect.com. 

Aspect, the Aspect logo, are either trademarks or registered trademarks of Aspect Software, Inc., in the United States and/or other countries. The names of other companies and products mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht