Geplaatst door Atos

Atos breidt cybersecurity-netwerk uit met nieuw Security Operations Center in Roemenië

Amstelveen, 30 september 2016 – Atos opent via Bull – haar merk van technologische producten en software – de deuren van een nieuw Security Operations Center (SOC) in Roemenië. Hiermee versterkt zij haar internationale netwerk van SOC’s om snel te kunnen inspelen op de steeds grotere behoefte aan cybersecurity. Eisen op het gebied van veiligheid worden strikter door de explosieve toename van data en mobiliteit. Met de opening van het SOC in Timisoara kan Atos haar klantenbasis sterk uitbreiden.

Behoeften op het gebied van cybersecurity veranderen voortdurend onder invloed van de digitale transformatie van klanten. Het Security Operations Center biedt daarom services op het gebied van protectie, detectie en security-response aan meer dan 20 internationale klanten. Met meer dan 13 SOC’s wereldwijd is Atos in staat om de kernprocessen van klanten te beveiligen tegen cyberaanvallen. Dit gebeurt door een continue monitoring van mogelijke inbreuken van buitenaf en security events, real time detectie van cyberaanvallen en een snelle response bij het neutraliseren van security-incidenten.

24/7 monitoring van veiligheidsrisico’s
“We zijn blij dat we onze aanwezigheid kunnen uitbreiden met onze expertise op het gebied van big data en cybersecurity, zodat we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen. Met dit nieuwe SOC in Roemenië breidt Atos haar capaciteit op het gebied van cybersecurity uit om klanten te helpen hun veiligheidsrisico’s te doorgronden, controles te versterken en hen te ondersteunen met real time monitoring van mogelijke veiligheidsrisico’s. Hiermee versterken we onze expertise om klanten wereldwijd te ondersteunen met de best denkbare service”, vertelt Chris Moret, Vice President CyberSecurity van Atos.

“We zijn er trots op dat we een nieuw Security Operations Center in Timisoara kunnen openen”, zegt Catalina Dodu, Country Manager van Atos in Roemenië. “Onze producten en services voldoen aan de meest kritische klanteisen, zodat we in staat zijn onze klanten in Roemenië en andere landen te ondersteunen. Tevens kunnen we een bijdrage leveren aan de lokale werkgelegenheid, omdat we in de nabije toekomst behoefte hebben aan extra expertise.”

Over Atos
Atos SE (Societas Europaea) is toonaangevend in digitale services met een pro forma jaaromzet van 12 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 100.000 collega’s in 72 landen. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten IT-services in vier domeinen: Consulting & Systeemintegratie, Managed Operations & BPO, Cloud Operations, Big Data & Beveiligingsoplossingen en transactiediensten via Worldline, de Europese leider in de markt voor betaaloplossingen en transactiediensten. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Defensie, Gezondheidszorg, Manufacturing, Financiële dienstverlening, Media en Nutsvoorzieningen, Publieke Sector, Retail, Telecom en Transport.

Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en staat genoteerd aan de Euronext Paris market. Atos opereert onder de namen Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify en Worldline. Bezoek voor meer informatie: nl.atos.net.

Over Bull
Bull is het merk van technologische producten en software van Atos die wereldwijd in meer dan 50 landen worden aangeboden. Bull heeft lange staat van dienst van ruim 80 jaar op het gebied van technologische innovaties, 2.000 patenten en een sterk R&D-team van 700 onderzoekers dat wordt ondersteund door de Atos Scientific Community. Bull biedt producten en software met toegevoegde waarde om klanten te helpen bij hun digitale transformatie, vooral op het gebied van big data en cyber-beveiliging.  Bull is Europees leider op het gebied van HPC. Voorbeelden van Bull-producten zijn bullx – de energie-efficiënte supercomputer – bullion – één van de krachtigste x86-servers ter wereld voor big data – Evidian – de softwarebeveiligingsoplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer-  Trustway – de hardwarebeveiligingsmodule – en Hoox, de ultraveilige smartphone. Bull is onderdeel van Atos. Ga voor meer informatie naar: www.bull.com