Industry Wire

Awards voor Goede Doelen Loterijen, BNN-VARA en Allsecur

Gisteren zijn in Utrecht de winnaars van de Online Engagement Awards 2014 bekendgemaakt. De drie gelukkigen zijn: de Goede Doelen Loterijen, VARA en Allsecur. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan organisaties die hun online kanalen afstemmen op individuele bezoekers en vallen uiteen in 3 categorieën: Strategy, Innovation en Campaign.

Goede Doelen Loterijen: Strategy
De Strategy-award ging naar de Goede Doelen Loterijen, waar de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij onder vallen. Volgens de jury is het lovenswaardig hoe medewerkers op alle niveau’s – van werkvloer tot management – het engagement-denken hebben omarmd. De continue aandacht voor dit thema binnen de marketingstrategie bevestigt de wilskracht van de Goede Doelen Loterijen om te bouwen aan een steeds betere dialoog met bezoekers.

Allsecur: Campaign
Allsecur viel in de prijzen vanwege haar zeer planmatige en gestructureerde campagnebeleid. Een half jaar geleden startte de online autoverzekeraar, samen met internetbureau Bikkelhart, met structurele online campagnes. In een vaste cyclus van twee weken werden deze campagnes uitgezet en geëvalueerd. Extra bijzonder is dat een deel van de ontwikkelde campagnes zijn afgestemd op specifieke doelgroepen. Door de combinatie van de consciëntieuze aanpak en de profiling-strategie, steeg de conversie met 8%.

BNN-VARA: Innovation
BNN-VARA is beloond voor zijn zeer innovatieve Gigya-koppeling van klantprofielen en social media. Nadat een bezoeker toestemming geeft via een social login, verrijkt BNN-VARA diens profiel met de interesses die hij prijsgeeft via social media. Hierdoor kan de mediaorganisatie de online communicatie nog beter afstemmen op voorkeuren van bezoekers. Dus als bijvoorbeeld uit het Facebook-profiel blijkt dat iemand van muziek houdt, wordt hij, bij een bezoek aan de kanalen van BNN-VARA, gewezen op de laatste optredens in DWDD.

GX Connect
De Online Engagement Awards zijn verbonden aan het online-marketingevent GX Connect. Dat is een jaarlijks evenement dat wordt georganiseerd door GX Software. Op donderdag 30 oktober vond de 11e editie plaats.

Over GX Software: GX Software bedient de markt met twee producten: het CMS XperienCentral en de online-engagementsoftware BlueConic. Beide oplossingen helpen organisaties om op alle online kanalen relevant te communiceren met individuele bezoekers. GX Software heeft circa honderd medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor staat in Nijmegen. Voor meer informatie, bezoek www.gxsoftware.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht