BARC zet Qlik opnieuw op eerste plaats voor prestatie- en klanttevredenheid

Hoofddorp, 17 oktober 2014 – Qlik®, (NASDAQ: QLIK), leider in data discovery, heeft vandaag aangekondigd dat QlikView® door BI-softwaregebruikers wereldwijd opnieuw op de eerste plaats staat als het gaat om klanttevredenheid, prestatietevredenheid en productietevredenheid. Dit blijkt uit de BI Survey 14 van de onafhankelijke analist voor de software-industrie BARC (Business Application Research Center) die wereldwijd is uitgevoerd onder bedrijven die BI-softwareproducten inzetten voor hun bedrijfsvoering. Bovendien wordt QlikView beoordeeld als beste aankoop in de categorie grote internationale BI-leveranciers. Daarnaast neemt QlikView de eerste plaats in als het gaat om het sterke concurrentievermogen en wordt uitgeroepen tot beste oplossing om aan te schaffen in de categorie dashboard-leveranciers. Ook laat QlikView andere visual discovery leveranciers achter zich door een eerste plaats in te nemen op het gebied van flexibiliteit voor de gebruikers, concurrentievermogen en als beste aankoop.

Qlik neemt voor het zesde jaar deel aan het onafhankelijke onderzoek en toont een stijgende lijn in de adoptiegraad. Volgens BARC zien klanten het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van QlikView als onderscheidend vermogen dat rendement op de investering voor hun BI- en analytics-uitgaven realiseert. Verder is Qlik in de categorie ‘grote internationale BI-leverancier’ voor het tweede jaar op rij het hoogst beoordeeld op prestatietevredenheid.

Dr. Carsten Bange, oprichter en CEO van BARC: “Qlik is in bijna alle groepen het hoogst gewaardeerd. Het QlikView platform is een belangrijke driver om toegevoegde waarde te leveren. Zakelijke beslissers hebben met QlikView de mogelijkheid om snel en intuïtief inzicht te krijgen in data, dat is duidelijk de kracht van QlikView. Qlik heeft sinds de laatste twee onderzoeken aanzienlijk terrein gewonnen op dit gebied.”

Lars Björk, CEO bij Qlik: “De resultaten van dit onderzoek tonen niet alleen de kracht van QlikView aan, maar ook onze toewijding richting de klanten. We streven ernaar om analytics intuïtief en eenvoudig te maken. Door beter te scoren op essentiële gebieden, zoals prestatie- en klanttevredenheid , laten we zien hoe onze oplossing is uitgegroeid tot een essentieel onderdeel binnen de bedrijfsvoering van onze klant. Met de introductie van ons nieuwste product Qlik® Sense willen we onze klanten dezelfde ervaring bieden, maar dan voor self-service visualisatie.” Het volledige BARC rapport met daarin de resultaten van Qlik is te downloaden via www.qlik.com/BARC14.

————————

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in data discovery en biedt intuïtieve oplossingen voor self-service data visualisatie en begeleiding in analytics. Ruim 33.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.