Geplaatst door Touchdown PR

Barracuda Backup krijgt speciale vermelding van Gartner

Barracuda Networks, leverancier van oplossingen voor ICT-beveiliging en -opslag, maakt vandaag bekend dat het een speciale vermelding van Gartner heeft verkregen vanwege zijn marktaandeel in appliances voor back-ups en gegevensherstel voor open systemen. Deze vermelding is terug te vinden in het rapport “Gartner Competitive Landscape: Backup and Recovery Appliances for Open Systems, Worldwide, 2013”1.

Volgens het rapport “zijn er drie belangrijke beweegredenen voor het moderniseren van back-ups: kostenefficiëntie, het verbeteren van het serviceniveau voor back-up- en herstelprocedures en beheereenvoud”. Het rapport geeft daarnaast aan dat “tape steeds vaker wordt ingeruild voor schijfgebaseerde back-ups, en dat er in de dynamische back-upmarkt sprake is van een groeiende focus op back-up-appliances”. Het analistenbureau schrijft verder: “naar aanleiding van onze interacties met klanten is Gartner van mening dat het gebruik van appliances voor back-up en recovery aan het uitgroeien is tot een topprioriteit”.

Barracuda Backup is van meet af aan ontwikkeld om in deze eisen te voorzien en biedt organisaties daarmee een krachtige, gebruiksvriendelijke en betaalbare oplossing voor back-ups en gegevensherstel.

“Barracuda Backup is goed gepositioneerd voor succes als integrale, met de cloud verbonden oplossing die software, een appliance en replicatie van back-ups naar een externe locatie omvat. Het product biedt daarmee optimale bescherming voor zowel fysieke als virtuele omgevingen”, aldus Rod Mathews, directeur Storage bij Barracuda. “Barracuda Backup kenmerkt zich door eenvoud van installatie en beheer en de optie van zo goed als onbeperkte opslagcapaciteit voor back-ups in de cloud. Daarmee biedt het alles wat organisaties nodig hebben voor het moderniseren van hun back-up- en herstelprocedures”.

Gartner geeft verder aan dat organisaties wat hun ICT-bestedingen betreft prioriteit toekennen aan het moderniseren van de gegevensbescherming. Barracuda is van mening dat geïntegreerde back-up-appliances klanten een gebruiksvriendelijk en betaalbaar alternatief bieden voor verouderde tapegebaseerde back-ups en strategieën voor back-up en disaster recovery die gebruikmaken van oplossingen van uiteenlopende leveranciers.

1 Gartner “Competitive Landscape: Backup and Recovery Appliances for Open Systems, Worldwide, 2013” door Jimmie Chang, Dave Russell en Pushan Rinnen, 21 november 2013.

Bronnen:
Over Barracuda Backup
Barracuda Backup is een geïntegreerde en veelzijdige oplossing die voorziet in alle software, back-upagents en opslagcapaciteit waar fysieke, virtuele en hybride omgevingen om vragen, tegen een betaalbare prijs. Raadpleeg voor meer informatie https://www.barracuda.com/products/backupservice.

Over Barracuda Networks, Inc. (NYSE: CUDA)
Barracuda levert cloud-connected security en storage oplossingen die IT vereenvoudigen. De krachtige, gebruiksvriendelijke en betaalbare oplossingen worden gebruikt door 150.000 bedrijven wereldwijd en zijn beschikbaar als apparaat, virtueel, in een cloud en hybride omgeving. Barracuda’s business model zet de klant centraal en richt zich specifiek op het leveren van waardevolle IT-oplossingen op abonnementsbasis voor end-to-end netwerk- en databeveiliging. Ga voor meer informatie naar http://www.barracuda.com.

# # #