Industry Wire

Geplaatst door MWM2

Het belang van visueel design bij online onderzoek

Amsterdam, 6 juli 2015 – Het visualiseren van informatie in bijvoorbeeld infographics is helemaal van deze tijd, maar niet alleen omdat het er mooi uit ziet. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld en kunnen visuele informatie makkelijker verwerken. Onderzoek van MWM2, in opdracht van Ziggo, onder ruim 10.000 consumenten bevestigt dit en laat zien dat visualisatie een positief effect heeft op responsverhoging bij online onderzoek.

Hieronder een voorbeeld van een uitnodigingsmail van Ziggo waarbij MWM2 veel aandacht heeft besteedt aan visualisatie en personalisatie.

MWM2: hét onderzoeksbureau voor visueel onderzoek
Onderzoeksbureau MWM2 besteedt veel aandacht aan personalisatie en visualisatie van zowel e-mails als vragenlijsten. Zo adviseert MWM2 om consumenten altijd persoonlijk aan te spreken in de uitnodigingsmail. Zo’n 70% van de consumenten vindt het namelijk prettig om persoonlijk aangesproken te worden. Voeg ook andere persoonlijke gegevens in zoals bijvoorbeeld aangekochte producten of recent gebruikte diensten.

Een van de manieren om een uitnodigingsmail visueel aantrekkelijker te maken is door middel van clickbare buttons. Door op de button in de uitnodiging te klikken gaat men direct door naar de vragenlijst. Dit genereert een aanzienlijk hogere startrespons (+15%) bij online onderzoek.

Tot slot raadt MWM2 aan om ook de afzender van de e-mail persoonlijk bij naam te noemen. Door te visualiseren en personaliseren zijn we in staat om hogere responscijfers te genereren en wordt deelnemen aan onderzoek leuk!

Over MWM2
MWM2, marktonderzoekbureau van het jaar 2014, is een onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in online onderzoek. De naam MWM2 staat voor Meer Weten van Mensen en Markten. Het bureau biedt opdrachtgevers hoogwaardige onderzoekstechnologie en praktische onderzoeksconsultancy. MWM2 is marktleider op het gebied van panels en communities en heeft meer dan 150 panels en communities succesvol opgezet voor diverse organisatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht