Geplaatst door Software AG

Digital Business Platform van Software AG om blockchain te operationaliseren

Amsterdam, 29 augustus 2016 – Software AG kondigt nieuwe mogelijkheden aan van het Digital Business Platform, die financiële instellingen in staat stellen blockchain te operationaliseren door een betere integratie van publieke en private blockchain-applicaties, en beter inzicht hierin.

Wereldwijd zijn financiële dienstverleners op zoek naar de voordelen van het gebruik van blockchain. Zodra een organisatie heeft besloten welke blockchain-applicatie het beste bij het bedrijf past, moet deze goed geïntegreerd worden in de technologische infrastructuur.

Sven Roeleven, VP Industry Solutions bij Software AG zegt: “Organisaties die blockchain implementeren willen geen extra IT-‘spaghetti’ toevoegen aan hun bestaande IT-infrastructuur. Zij moeten in staat zijn om snel en zonder problemen blockchain te gebruiken en te profiteren van de voordelen van de technologie zonder complexe, dure en langdurige nieuwe architectuurprogramma’s uit te hoeven voeren.”

Interoperabiliteit van blockchain binnen een bedrijf vereist een intelligente blockchain-toegangslaag. Software AG’s Digital Business Platform biedt:

• Een blockchain-toegangslaag die blockchain integreert met legacy-technologie voor interoperabiliteit;
  • De mogelijkheid om data te correleren en valideren, en blockchain in de bedrijfscontext te kunnen plaatsen;
  • Beheer en beveiliging van blockchains bestemd voor het bedrijf of de hele sector;
  • Het verwerken van gebeurtenissen en data-aggregatie voor volledige zichtbaarheid van blockchain-activiteiten;
  • Het monitoren, exception management en doen van meldingen van blockchain-gebeurtenissen;
  • Een servicelaag om de functionaliteit van blockchain-apps te optimaliseren.

Roeleven concludeert: “Veel organisaties die prototypes ontwikkelen, zijn volledig gefocust op het gebruik van blockchain. Ze denken vaak nog niet na over wat het betekent om het ook echt in productie te nemen en het te integreren in bestaande bedrijfsprocessen. Software AG’s Digital Business Platform biedt niet alleen de nodige infrastructuur, maar stelt hen ook in staat om deze disruptieve technologie snel operationeel te maken zonder verstoring van de business en de bestaande IT-infrastructuur.”

Blockchain-technologie staat aan de vooravond om financiële diensten drastisch te veranderen. Organisaties moeten er echter voor zorgen dat hun infrastructuur dit kan ondersteunen. Het Digital Business Platform van Software AG maakt dit mogelijk.

Over Software AG
Software AG helpt bedrijven en overheidsinstellingen bij het innoveren en differentiëren in de digitale wereld. Software AG en haar partners digitaliseren, integreren en optimaliseren bestaande on-premise en cloud-applicaties efficiënt en effectief.

Het Digital Business Platform van Software AG is gebaseerd op open standaarden. De combinatie van procesmanagement, data- en applicatie-integratie, real-time analytics en enterprise architectuur management in één platform stelt klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming.

Software AG bouwt voort op 45 jaar klantgerichte innovatie en is leider in veel innovatieve marktcategorieën volgens toonaangevende IT-analisten. Ruim 4.300 medewerkers zijn werkzaam bij Software AG in 70 landen. In 2015 bedroeg de omzet 873 miljoen euro.

Kijk voor meer informatie op www.softwareAG.com en www.softwareAGblog.nl