Geplaatst door foodora

Bezorgservice foodora bereikt jaarlijks transactievolume van €150 miljoen en zet uitbreiding voort

Amsterdam, 29 juni – De groeispurt die bezorgservice foodora doormaakt met een jaarlijks transactievolume van €150 miljoen zet zich in een rap tempo voort. Slechts drie maanden na de lanceringen in meer dan tien nieuwe steden kondigt het bedrijf verdere uitbreidingen aan. In vergelijking tot een jaar geleden is foodora nu 100 keer zo groot.

Enkel drie maanden na de uitbreiding naar meer dan tien nieuwe steden, waaronder Brisbane, Hannover en Göteborg, kondigt het Berlijnse bedrijf aan dat ze de service de komende twee maanden nog verder gaan uitrollen in Duitsland, Nederland, Zweden en Frankrijk. De bezorgservice foodora, onderdeel van Delivery Hero, is op dit moment actief in tien landen wereldwijd.

“Na een beginperiode waarin we het businessmodel aanscherpten en leerden wat echt belangrijk is voor onze klanten, partners en investeerders tikken we momenteel een jaarlijks transactievolume van €150 miljoen aan. Vergeleken met vorig jaar zijn we nu 100 keer zo groot. Deze groei brengt ons steeds dichter bij onze langetermijnvisie om de manier waarop maaltijdbezorging wordt ervaren voorgoed te veranderen”, aldus Rodrigo Sampaio, co-CEO van foodora. “We hebben het afgelopen jaar meer dan vier miljoen maaltijden wereldwijd bezorgd. Dit maakt ons een relevante partner voor duizenden restaurants waarvan de meerderheid zelfs nooit eerder bezorgden. Foodora combineert een uitzonderlijk niveau van service met de hoogste logistieke productiviteit binnen het vakgebied. Dit heeft ons een toenemende steun vanuit Delivery Hero opgeleverd en biedt ons de mogelijkheid om te focussen op een volgende golf van innovaties welke onze klanten, de bezorgers die ons ondersteunen en onze partner restaurants ten voordele komt”, voegt Eduardo Goes, co-leider van foodora, toe.

In de afgelopen 12 maanden heeft foodora haar bestelvolume elke twee maanden weten te verdubbelen en is daarmee de leidende speler binnen de markt geworden. En dat niet alleen in basisland Duitsland, maar ook in de negen andere landen waarin zij opereert. De opvallende roze foodora-fietsen kleuren nu de straten van meer dan 30 steden binnen Europa, Canada en Australië.

Over foodora

Het globale netwerk van foodora bestaat uit 5.000 fietsbezorgers die kwaliteitsmaaltijden van meer dan 6.000 lokale restaurants leveren aan honderdduizenden foodies op maandbasis. De service is beschikbaar via het web (www.foodora.com) en native iOS en Android apps. Corporate klanten kunnen gebruikmaken van de service via het foodora enterprise platform, waarbij inmiddels al meer dan 500 bedrijven zijn aangesloten. De service is beschikbaar in meer dan 35 steden verspreid over 10 landen.

Bestellen kan iedere dag vanaf 09.00 tot 23.00 uur in Amsterdam, en vanaf 11.00 uur in Utrecht, Den Haag en Scheveningen. Kijk voor meer informatie op www.foodora.nl.

Klik op de links voor een volledig overzicht van alle aangesloten restaurants in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Scheveningen. Blijf op de hoogte van de laatste updates van foodora Nederland via Facebook en Instagram.