Geplaatst door Sooco Footbar

Black Friday 2015 overstijgt alle Sale!

Dat de koopbereidheid met Black Friday ook in Nederland hoog is werd eerder al geconcludeerd door verschillende retail partijen. Toch geeft Sooco Footbar aan dat Black Friday alle verwachtingen heeft overstegen. De steeds bekender wordende shoppingdag heeft voor deze schoenenretailer bijna verdubbelde omzetcijfers gerealiseerd.

Om 00.00 uur lanceerde Sooco Footbar de Black Friday actie: 15% korting op de gehele collectie + gratis verzending op Sooco.nl. Waar veel fashion partijen kozen voor een campagneperiode van een paar dagen koos Sooco voor een ééndaagse actie. Dit heeft de resultaten niet geschaad. Sterker nog, de actie heeft gezorgd voor verdubbelde bezoekers aantallen en een piek in de omzet van ruim 85%. Vanwege het succes laat Sooco nog wel twee dagen langer de actie doorlopen met gratis verzending.

Waait de Black Friday gekte dan echt over naar Nederland? Ja. Ook Marcel Ten Hoopen, directeur van Sooco Webshop B.V. bevestigt dit. “Dit is het tweede jaar dat we een actie doen op Black Friday. Nog nooit heeft de actie zo veel indruk gemaakt. Black Friday 2015 overstijgt de Sinterklaas periode. Black Friday overstijgt alle Sale periodes tot nu toe! Online dreigt Black Friday zelfs naar een oversstijging van Kerst. We zijn verbaasd, dit belooft wat voor volgend jaar.”