Industry Wire

Geplaatst door Blue Mango Interactive

Blue Mango Interactive en The Media Exchange winnen AMMA Award Beste Media-Innovatie

Blue Mango Interactive en The Media Exchange hebben woensdag 28 mei de AMMA Award gewonnen in de categorie Beste Media-Innovatie. De award werd in de wacht gesleept met de campagne Automated Trading voor online radio. De MWG Annual Masters of Media Awards zijn de meest prestigieuze prijzen in de mediabranche.

Blue Mango Interactive heeft samen met The Media Exchange en MeMo2 een pilot uitgevoerd voor Eneco, Staatsloterij en Vodafone. In deze pilot zijn online radio commercials uitgezonden door middel van geautomatiseerde inkoop (Automated Trading) waarmee realtime kan worden bepaald waar en wanneer radio commercials worden ingezet.

Op luisteraars die de online radio commercial volledig hebben beluisterd is retargeting middels banners toegepast. Uit de pilot kwam duidelijk naar voren dat wanneer deze commercial recent was beluisterd, dat een positief effect had op het klikgedrag van de banners. Hiermee kan realtime worden vastgesteld wat het effect is van online radio commercials.

De volgende stap is het toepassen van Real Time Bidding (RTB), wat schaalbaarheid en targeting-opties met zich meebrengt. Zo kunnen diverse website segmenten worden benaderd met een gepersonaliseerde radio commercial.

De jury oordeelde dat Automated Trading voor radio inspeelt op de huidige ontwikkelingen en een belangrijke stap zet naar de mogelijkheid van RTB voor dit medium. Het geeft het medium radio een impuls door de mogelijkheid van effectievere en efficiëntere inkoopmogelijkheden. Online strategist

Harald Heukers van Blue Mango: “Wij zijn trots dat deze award onze data driven marketingstrategie en continue media-innovatie onderstreept.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht