Geplaatst door Tribal Fusion

Blue Mango en Vodafone Eerste Adverteerder voor Tribal Fusion Nederland Met Cost-Per-Engagement Firefly Video Campagne

Vodafone maakt gebruik van Tribal Fusion’s Firefly Video om bewustzijn te creëren voor haar “Smartphone Crew”campagne

Tribal Fusion, onderdeel van het digitale reclamebedrijf Exponential, levert vandaag haar eerste campagne in Nederland af voor Vodafone, na vorige maand haar deuren te hebben geopend in Amsterdam.

De campagne, welke op een Cost-per-Engagement basis loopt, zal onderdeel uitmaken van een grotere campagne voor Vodafone, bedoeld om hun “Smartphone Crew” te promoten; een 24-uurs service om klanten te helpen het meeste uit hun smartphone te halen. De campagne zal beginnen op 28 februari met een looptijd van een maand op Tribal Fusion’s Nederlandse netwerk.

Vodafone heeft zich tot doel gesteld om de ultieme kennispartner te worden voor consumenten met een smartphone. In het kader van deze doelstelling heeft Tribal Fusion een op maat gemaakte video advertentie gemaakt met haar Firefly Video engagement product. Deze unit, welke vergroot kan worden vanuit een standaard IAB formaat opent tot een volledig scherm formaat en geeft de consument de kans om met het merk Vodafone te engagen.

Bart Manders, senior online strategist bij Blue Mango voegde toe: “Tribal Fusion’s is de enige media partner in Nederland die een Cost-Per-Engagement (CPE) model hanteert. Dit model geeft ons de garantie dat we alleen betalen voor echte engagement en niet voor een impulsieve click of forced exposure. Daarnaast stappen wij en onze adverteerders graag als eerste in vernieuwende innovatieve concepten omdat we hiermee profiteren van de extra attentiewaarde die dit oplevert, men is nog niet gewend aan dit formaat dus het zal meer opvallen.”

“Deze campagne bewijst dat de mogelijkheden voor online creativiteit eindeloos zijn,” zei Arno Peperkoorn, managing director bij Tribal Fusion Nederland. “Door met merken samen te werken aan hun online reclame kunnen we een unieke beleving creëren voor de klant met de verwerking van een televisie advertentie, door ze de meest specifieke producten te tonen of via real-time discussies in de advertentie. Ons doel is merken in staat te stellen om op de juiste manier, met het juiste publiek en op het juiste moment te kunnen communiceren.”