Geplaatst door Bluetrace

Bluetrace informeert consument over wifi tellingen en metingen

Velsen, 1 september 2016 – Bluetrace, de belangrijkste aanbieder van wifi tracking systemen in Nederland, gaat consumenten voortaan uitgebreider informeren over de wijze waarop ze te werk gaat. Hiermee komt het bedrijf als eerste in de sector tegemoet aan de belangrijkste wens van de Autoriteit Persoonsgegevens.

In winkels en openbare ruimten waar Bluetrace de aanwezigheid van consumenten telt en meet worden informatieborden geplaatst. Bluetrace vraagt hiervoor de medewerking van haar klanten. Op de borden vertelt het bedrijf wat ze doet, waarom dit gebeurt en hoe de anonimiteit en privacy van de consumenten wordt gewaarborgd. Ook worden de voordelen voor de consument benoemd. Bluetrace is marktleider op het gebied van meet- en telsystemen op basis van wifi- en bluetoothsignalen in Nederland.

Wifi tracking
Bluetrace voldoet hiermee aan de wens van de Autoriteit Persoonsgegevens om consumenten te vertellen dat het zogenaamde MAC-adres van zijn mobiele apparaat, bijvoorbeeld telefoon of tablet wordt getrackt. Bluetrace voldoet al volledig aan de eisen die worden gesteld aan de privacy bescherming van consumenten. Het bedrijf werkt conform de Europese ‘General Data Protection Regulation’. Deze regelgeving wordt binnen twee jaar ook in Nederland ingevoerd.

Wifi tracking geeft winkels en winkelcentra inzicht in consumentengedrag en klantbewegingen. Ook wordt het door overheden gebruikt. De techniek analyseert bijvoorbeeld de vertrek- en aankomsttijden. Bij het ontwikkelen van ruimtelijk beleid (infrastructuur) worden Traffic wifi analyses ingezet om doorstroming en bereikbaarheid te optimaliseren.

Over Bluetrace
Bluetrace ontwikkelt sinds 2010 baanbrekende Business Intelligence systemen op basis van wifi en bluetooth signalen. We helpen bedrijven, openbare instellingen en overheden bij het bereiken van betere resultaten door het verstrekken van gegevens. Overal waar verkeer en mensen zijn, voeren wij analyses uit. Bluetrace hecht aan bescherming van de anonimiteit en privacy van consumenten en opdrachtgevers.