Geplaatst door Yippie

Burger King test nieuw loyaliteitsprogramma Yippie

Het merk BURGER KING®, de op een na grootste fast food hamburgerketen in de wereld, kondigt vandaag aan dat BURGER KING® restaurants in Nederland een loyaliteitsprogramma gaan testen dat dynamische prijsstelling als onderdeel van het menu biedt. Tijdens deze test kan elke klant een persoonlijke deal voor een artikel of een maaltijd krijgen met behulp van gepersonaliseerde BURGER KING® kortingsbonnen.

BURGER KING® wil loyale klanten graag belonen. Deze kunnen eenvoudigweg de code van een van de “blanco” kortingsbonnen van BURGER KING® in de Yippie! app scannen; de app genereert dan een gepersonaliseerde kortingsbon die slechts twee minuten geldig is en die men tijdens het bestellen bij de kassa kan inwisselen.

“Het is een topprioriteit voor BURGER KING® restaurants overal ter wereld om ervoor te zorgen dat onze klanten een positieve ervaring hebben; het merk heeft een degelijke achtergrond in het leveren van maatwerk. We brengen deze achtergrond naar onze kortingsbonaanbiedingen,” aldus João Saraiva, marketing coördinator Nederland van het merk BURGER KING®. “We zijn verheugd met deze mogelijkheid om klanten in realtime gepersonaliseerde aanbiedingen voor hun favoriete producten te geven, zoals voor ons vlaggenschip, de WHOPPER® sandwich.”
Over het merk Burger King
Het merk BURGER KING® is in 1954 opgericht en is de op een na grootste fast food hamburgerketen in de wereld. Als HOME OF THE WHOPPER®, telt BURGER KING® meer dan 14.000 locaties in ongeveer 100 landen en Amerikaanse gebiedsdelen. Bijna 100% van de BURGER KING® restaurants zijn eigendom van en worden geëxploiteerd door onafhankelijke franchisenemers, vele daarvan zijn tientallen jaren oude familiebedrijven. Het merk BURGER KING® is eigendom van Restaurant Brands International Inc. (TSX,NYSE:QSR; TSX: QSP), dat een van de snelste quickservice restaurantbedrijven ter wereld is met meer dan $ 23 miljard in systeemverkopen en meer dan 19.000 restaurants.

Over Yippie!
De Amsterdamse startup Yippie! is in 2014 opgericht en is de eerste Nederlandse onderneming die zowel online winkels als fysieke winkels in staat stelt om in realtime met hun klanten te communiceren om deze de best mogelijke deal te kunnen bieden. Yippie! biedt zijn diensten aan via een gratis app voor iOS en Android, en via een gratis browser add-on die automatisch de beste deal voor een product vindt.

Nadat het jonge bedrijf deelnam aan Startupbootcamp verleent het jonge technologiebedrijf diensten aan meer dan 40.000 klanten, een maand na de officiële lancering van de mobiele Yippie!-apps. In juni werd Yippie! bekroond met Best Retail Innovation of 2015, en afgelopen maand won de onderneming een Accenture Innovation Award in de categorie Personalized Shopping and Paying.