Geplaatst door PTC

C&A kiest FlexPLM van PTC om wereldwijd kortere doorlooptijden en kostenbesparingen te realiseren binnen productontwikkelingsprocessen

Eindhoven, 28 april 2016PTC (Nasdaq: PTC) maakt bekend dat de vooraanstaande modewinkelketen C&A Europe de retailoplossing PTC FlexPLM® heeft ingezet voor het beheer van zijn productontwikkelingsprocessen. De oplossing biedt een centraal platform voor informatievoorziening aan winkeliers, ontwerpers, ontwikkelaars, consumenten en externe productieteams. PTC FlexPLM zal hiermee ook bijdragen aan de winstgevendheid en de groeiplannen van het concern ondersteunen.

C&A is een grote internationale modeketen met meer dan 1.575 winkels in 20 landen in Europa en aanwezigheid in Brazilië, Mexico en China. C&A streeft er naar kwalitatieve en betaalbare kleding te bieden voor het hele gezin.

Met wereldwijde ontwerp- en productielocaties en de noodzaak om de operationele en voorraadefficiëntie te vergroten had C&A behoefte aan een Product Lifecycle Management (PLM)-oplossing die speciaal voor de detailhandel is ontwikkeld. Na een uitgebreide vergelijking van oplossingen van diverse leveranciers viel de keuze op PTC FlexPLM. De ruime ervaring en succes van PTC met grootschalige retail- en modeprojecten gaven hierbij de doorslag. Door het verbeteren van de samenwerking en het overzicht op alle productgerelateerde informatie binnen de wereldwijde organisatie en toevoerketen verwacht C&A dat dit zal leiden tot kortere doorlooptijden en lagere ontwikkelingskosten.

“Onze keuze viel op de FlexPLM-oplossing van PTC vanwege het gebruiksgemak en uitgebreide scala aan mogelijkheden, zoals robuuste workflow-ondersteuning en de mogelijkheid om de oplossing snel in gebruik te nemen”, aldus Andreas Reidick, hoofd van de Function Buying Services & Operations Department (BSOD) van C&A. “Met de PTC Value Roadmap kunnen we het verband tussen verbeteringen van het productontwikkelingsproces en onze bedrijfsdoelstellingen helder in kaart brengen. PTC FlexPLM is een uitstekend platform dat de samenwerking tussen onze interne teams en externe partners optimaliseert. We verwachten dat dit zal resulteren in aanzienlijke verbeteringen van onze productiviteit en winstgevendheid.”

Met PTC FlexPLM beschikt C&A over een flexibel platform dat ondersteuning biedt voor activiteiten op het gebied van productontwikkeling. Dit stelt de modewinkelketen in staat om de tracering van kledingsamples te optimaliseren en het eerste deel van ‘sample-trajecten’te versnellen. Dankzij de nieuwe oplossing is C&A ook in staat om af te stappen van legacy oplossingen zoals Excel-sheets en e-mail. Dit draagt bij aan een hoogwaardiger datakwaliteit en een verbeterde kwaliteit van bestellingen bij leveranciers. Het concern verwacht eveneens om tijdsbesparingen te realiseren doordat PTC FlexPLM een einde maakt aan de noodzaak om informatie te corrigeren en opnieuw handmatig in te voeren.

“PTC FlexPLM brengt technische gegevens en processen samen met retailinformatie en –processen. Dit brengt waardevolle inzichten en toegevoegde waarde naar deze specifieke sector”, aldus Eric Symon, directeur van de Retail Business Unit bij PTC. “We zijn verheugd dat C&A voor onze oplossing heeft gekozen om zijn toekomst vorm te geven.”

C&A zal een beroep doen op cloud-diensten van PTC voor het beheer en de hosting van de oplossing. Dit zal resulteren in een snellere time-to-value, risicoreductie, een afname van de werklast van interne ICT-teams, gegarandeerde systeemprestaties en lagere totale eigendomskosten.

Deze implementatie valt samen met de recente bekendmaking door IDC, het grootste marktonderzoeksbureau ter wereld, dat het PTC heeft gepositioneerd als ‘Retail PLM leader’ in zijn onderzoeksrapport “IDC MarketScape: Worldwide Retail Brand Product Innovation and PLM 2016 Vendor Assessment”. In dit rapport geeft IDC aan dat PTC FlexPLM retailers en merkexploitanten helpt met het wegnemen van de complexiteit uit de marktintroductie van nieuwe producten. Hiertoe reikt het krachtige functionaliteit, workflowautomatisering, overzicht en connectiviteit aan met betrekking tot consumenten, producten, winkels, ontwerpers en toevoerketens.

Meer informatie

De bekendmaking van de selectie en implementatie van de software van PTC door klanten vormt niet per definitie een indicatie van het moment waarop de omzet wordt gerealiseerd of de omzetwaarde die hieruit voortvloeit, en evenmin van de totale bedrijfsomzet over een bepaalde periode.

Over C&A Europe
Met meer dan 1575 winkels in 21 Europese landen en meer dan 35.000 werknemers is C&A een van de meest toonaangevende moderetailers in Europa. C&A verwelkomt iedere dag meer dan twee miljoen bezoekers in zijn winkels en biedt kwaliteitsmode voor het hele gezin voor een betaalbare prijs. C&A Europe is een onderneming van Cofra Holding AG. Naast de Europese winkels is C&A ook aanwezig in Brazilië, Mexico en China. In Nederland heeft C&A 133 winkels. Zie voor meer informatie www.canda.com.

Over PTC

PTC (Nasdaq: PTC) is een wereldwijde leverancier van technologieplatformen en bedrijfsapplicaties waarmee bedrijven de manier waarop ze de ‘Things” in het Internet of Things (IoT) ontwerpen, bedienen en onderhouden. Met het bekroonde ThingWorx technologieplatform kunnen developers de grote volumes aan data die worden gegenereerd door slimme, ‘connected’ producten en systemen opvangen, analyseren en te gelde maken. De bewezen oplossingen worden in meer dan 26000 ondernemingen wereldwijd ingezet voor het genereren van concurrentievoordeel wat betreft producten of diensten. PTCs bekroonde CEO, gezien als though leader in de branche, was co-auteur van de toonaangevende handleidingen over de impact van IoT op bedrijven in de Harvard Business Review. www.ptc.com