Geplaatst door Nationale Business Succes Award Instituut

Caiway winnaar 2016 in Internet- en tv-providerbranche

Rotterdam, 20160805 — Caiway is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Internet- en tv-providerbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Caiway weet zijn grote knowhow op het gebied van internet- en tv-signaaldistributie uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Iedere consument laten genieten van alles wat radio, televisie, internet en telefonie te bieden heeft. Dat is het streven van Caiway. Wie kiest voor zijn diensten is voorbereid op de toekomst, want Caiway volgt de technische ontwikkelingen op de voet. Zo was het bedrijf in 1995 de eerste in Europa met internet via de kabel, en in 2005 de eerste in Nederland die op grote schaal digitale televisie introduceerde. Bovendien heeft het bedrijf de ambitie om diensten via glasvezel in de buitengebieden van Nederland te verzorgen. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Caiway een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Caiway, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Tweede kabelaar van Nederland

Het aantal aansluitingen bedraagt inmiddels ruim 200.000, wat Caiway in volume de tweede kabelaar van het land maakt. ‘Consumenten worden door Caiway in staat gesteld met alles en iedereen verbonden te zijn, waarbij de techniek van het hoogste niveau zorgt voor een betrouwbare netwerkverbinding’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Caiway richt zich primair op de klant, en stemt daar alle processen op af. De organisatie voelt zich verbonden met het lokale en tracht zo benaderbaar mogelijk te zijn.’

Belangrijkste focuspunt is momenteel de ontsluiting van de buitengebieden. Men is druk doende om verafgelegen woonlocaties – veelal boerderijen en andersoortige, voornamelijk agrarisch georiënteerde bedrijven – aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Hiermee is Caiway een voorloper in de Nederlandse kabelaarswereld. Recentelijk is Caiway ook uitgeroepen tot beste en snelste internetprovider van het land door het Amerikaanse Netflix. In slechts 2,5 jaar tijd heeft de organisatie de klanttevredenheid weten om te buigen van 5,5 tot – momenteel – een 8,2 en een NPS van -30 naar +15. ‘Dat mag een prestatie van formaat worden genoemd’, oordeelt Zwaan.

Caiway is sinds 1981 actief en levert diensten aan de consument via coaxkabel en glasvezel, lokaal door heel Nederland. ‘De wijze waarop dit bestuurlijke en ietwat logge bedrijf de laatste jaren is omgedraaid in een vlotte en aantrekkelijke dienstverlener is opvallend te noemen. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper. Voor de Nominatiecommissie de duidelijke winnaar in de tv- en internetproviderbranche!’

Meer informatie: www.caiway.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.