Geplaatst door ilionx

Het CAK kiest voor ethical hackers van ilionx

Utrecht, 18 januari 2017 – Het CAK heeft na een zorgvuldig aanbestedingstraject ilionx geselecteerd voor het uitvoeren van penetratietesten. Het CAK heeft de ambitie om ‘security by design’ toe te passen; dit houdt in dat de organisatie al in de ontwikkelingsfase van producten en diensten rekening houdt met het security-aspect.

De publieke dienstverlener is een grootschalige bewerker van persoonsgegevens, waarbij de privacy van burgers en organisaties voorop staat. Bij de aanbesteding is aan marktpartijen gevraagd om een voorstel te doen hoe de procesinrichting van het penetratietesten gestandaardiseerd kan worden. ilionx zal de ambitie van het CAK ondersteunen om naar een situatie toe te gaan waar er sprake is van Secure Software Development Lifecycle (SSDLC).

Penetratietesten geven inzicht in hoe een hacker kan binnendringen in de IT-omgeving van een organisatie. Daarnaast kan inzichtelijk worden gemaakt hoe lang een hacker hierover doet. Deze testen worden uitgevoerd door ethical hackers – professionals die de denk- en werkwijze van hackers kennen en gebruiken om de risico’s en kwetsbaarheden binnen een IT-omgeving te vinden. Ethical hackers van ilionx gaan het CAK ondersteunen om deze doelen te bereiken.

De pentesters van ilionx hebben allemaal hun eigen specialiteit, zoals architectuur, netwerk of applicaties. Het totale pakket aan eigenschappen zorgt ervoor dat de testen optimaal kunnen worden uitgevoerd.

Gerard de Weerd, business unit manager bij ilionx: “Tijdens het ontwikkelen sluipen er nogal eens fouten in software. Een groot deel van alle security-incidenten wordt zelfs uiteindelijk veroorzaakt door softwarefouten. Wij ondersteunen het CAK om security compliance-richtlijnen van software te toesten op hun applicaties. Hierdoor kunnen veel risico’s worden voorkomen.”

Over ilionx
ilionx is een ondernemende en klantgerichte ICT-dienstverlener die zichzelf als doel stelt organisaties succesvoller te maken door middel van vooruitstrevende ICT-oplossingen met hoog gekwalificeerde professionals. ilionx draagt niet alleen zorg voor de implementatie en het beheer van betrouwbare ICT-oplossingen, maar adviseert en begeleidt organisaties tevens in het gebruik ervan. Het bedrijf is ISO 27001- en ISO 9001-gecertificeerd en heeft uitgebreide expertise in uiteenlopende marktsegmenten: van overheidsbedrijf tot het MKB en van multinational tot een internationaal opererend advocatenkantoor. ICT-diensten worden onder meer geleverd aan De Nederlandsche Bank, Gasunie, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst, DAF Trucks, Sonepar, TNO en Nationale Hypotheek Garantie. Kijk voor meer informatie over ilionx op de website www.ilionx.com of volg ilionx op Twitter via @ilionx

Over het CAK
Als klantgerichte publieke dienstverlener staat het CAK voor de zorgvuldige uitvoering van overheidsregelingen en proactieve communicatie met burgers. Veel mensen in Nederland hebben te maken met het CAK. Sommige betalen een eigen bijdrage voor hulp bij het huishouden, verblijf in een zorginstelling of een persoonsgebonden budget. Andere gaan op reis met medicijnen waarvoor een verklaring nodig is die het CAK afgeeft. Daarnaast voert het CAK regelingen uit voor mensen die anders buiten het Nederlandse zorgstelsel vallen. Het CAK vertaalt de betreffende wet- en regelgeving naar persoonlijke en begrijpelijke dienstverlening. Kijk voor meer informatie op www.hetcak.nl