Canopy sluit zich als één van eerste partijen aan bij Intel Cloud Technology-programma

Utrecht, 7 februari 2014 – Canopy – een bedrijfsonderdeel van Atos dat wordt ondersteund door EMC en VMware – sluit zich aan bij het Intel Cloud Technology-programma. Dit programma biedt organisaties die cloud services afnemen de transparantie die zij nodig hebben om cloud-diensten te selecteren die het beste aansluiten op hun specifieke vereisten. Canopy biedt een uitgebreid aanbod van op maat gesneden en virtuele private cloud-oplossingen die zijn gebaseerd op Intel Cloud Technology om te kunnen voldoen aan uiteenlopende vereisten.

Nu steeds meer organisaties overwegen cloud computing in te zetten voor hun bedrijfskritische applicaties, worden zij geconfronteerd met een enorm aantal cloud services van verschillende leveranciers. Doordat het aanbod van deze dienstverlening onvoldoende transparant is en niet altijd aan beveiligingsvereisten wordt voldaan, is er sprake van onaanvaardbaar hoge risico’s op het gebied van performance en security. Voor veel potentiële afnemers van cloud services is dit een groot obstakel bij de adoptie van cloud computing. In haar hoedanigheid van Europees marktleider in cloud services voor de zakelijk markt en de publieke sector is Canopy één van  de eerste marktpartijen die zich aansluit bij het Intel Cloud Technology-programma. Hiermee biedt zij klanten een grotere transparantie op het gebied van technologie, mogelijkheden en standaarden van haar cloud services.

Transparant aanbod van cloud services

“Canopy heeft de ambitie duidelijkheid te creëren in het ondoorzichtige aanbod van cloud services die in de markt worden gezet. Hieraan geven we invulling door klanten met advies te ondersteunen en in staat te stellen de oplossingen te selecteren die het beste aansluiten op hun behoeften. We ontwikkelen cloud services die zijn gebaseerd op Intel Cloud Technology om te anticiperen op de steeds striktere eisen die organisaties overal ter wereld stellen aan de performance en veiligheid van de diensten die zij afnemen”, vertelt Jacques Pommeraud, CEO van Canopy.

Canopy biedt het ruimste aanbod van dedicated en virtuele zakelijke cloud solutions binnen het Intel Cloud Technology-programma. Hiermee geeft zij organisaties de vrijheid een bewuste keuze te maken voor het niveau van maatwerkoplossingen, management en hosting. Hoogwaardige service levels en ondersteuning breiden deze oplossingen uit van consulting en design tot en met implementatie en operatie.

“De deelname van Canopy aan het Intel Cloud Technology-programma illustreert haar ambitie om  klanten toegevoegde waarde te bieden op basis van het hoogste niveau van transparantie”, zegt Jason Waxman, Vice President en algemeen directeur van de Intel Cloud Platform Group. “Het programma ondersteunt het aanbod van Canopy van zakelijke dienstverlening met een gedifferentieerde technologie voor een goede performance en een strikte beveiliging door gebruikmaking van Intel Xeon-processors.”

Canopy-oplossingen als onderdeel van Intel Cloud Technology-programma

De volgende Canopy-oplossingen worden ondersteund door Intel Cloud Technology en zijn geschikt voor opname in het programma:

n  Dedicated private cloud solutions:

o    Canopy Enterprise Private Cloud

o    Canopy Next Generation Workspace

o    Canopy Real-time Business Platform powered by SAP HANA®

o    Canopy SAP Workload Virtualisation solution

n  Virtual private cloud solutions:

o    Canopy Cloud Infrastructure Services

o    Canopy Trusted Agile Infrastructure

o    Canopy Helix Nebula

Alle Canopy-oplossingen zijn vanaf nu beschikbaar. Voor meer informatie: http://www.canopy-cloud.com/solutions-overview/iaas