Geplaatst door CCV Shop

CCV Shop eerste partij die Full SSL gratis beschikbaar stelt voor alle klanten

Hengelo, 2 februari 2017 – Al sinds 2014 wordt er door Google een kleine extra waardering gegeven aan websites of webshops met een SSL certificaat, oftewel een HTTPS verbinding die zorgt voor de versleuteling van gegevens. Google vindt SSL-beveiligde websites steeds belangrijker en vanaf januari dit jaar verschijnt bij websites zonder SSL certificaat dan ook de melding ‘niet veilig’. CCV Shop speelt hier als eerste webshopsoftwareleverancier op in door alle webshops van haar klanten vanaf vandaag gratis te voorzien van een Basic SSL certificaat.

Het Basic SSL certificaat houdt in dat pagina’s binnen de webshop van klanten waarop persoonsgegevens moeten worden ingevoerd, HTTPS beveiligd zijn op hun eigen domeinnaam. Daarnaast biedt CCV Shop haar klanten de mogelijkheid om de beveiliging uit te breiden naar alle pagina’s binnen hun webshop, door middel van Full SSL. Omdat Google dusdanig veel waarde hecht aan een HTTPS beveiligde website, levert dit op lange termijn enkel voordelen op: een hogere waardering en dus ranking door Google.

Wat is SSL?

SSL is een afkorting voor Secure Socket Layer. SSL is een manier voor het creëren van een beveiligde verbinding tussen een webserver en een internetbrowser. Deze verbinding verzekert dat alle gegevens, die tussen de webserver en browser worden verstuurd, geheim blijven voor buitenstaanders en niet gestolen kunnen worden. Iedereen kent wel pagina’s waar een zogenaamd ‘slotje’ zichtbaar is in de adresbalk. Dit is een kenmerk van SSL.

Aanvullende certificaten

Naast het Basic SSL certificaat dat CCV Shop gratis aanbiedt, hebben klanten de keuze uit aanvullende certificaten tegen een meerprijs. Een Private Extended Validation (EV) certificaat zorgt er bijvoorbeeld voor dat naast het eerder genoemde slotje, ook de naam van de betreffende webshop zichtbaar is in de adresbalk. Bovendien vindt er bij dit certificaat een strengere controle plaats om websitebezoekers ervan te verzekeren dat de webshopeigenaar/webshop daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is. Deze punten dragen voor bezoekers bij aan het vertrouwen in de webshop, en kan dus een positief effect hebben op conversies en bestellingen.

Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)

De Rijksoverheid heeft bepaald dat dat een beveiligde HTTPS verbinding verplicht is wanneer je een webshop of website hebt waar gegevens verstuurd worden. Dit om gebruikers te beveiligen tegen misbruik van persoonsgegevens en fraude. Criminelen hebben bij onbeveiligde verbindingen namelijk de mogelijkheid om gegevens te stelen en met deze gegevens bijvoorbeeld financiële verplichtingen aan te gaan. Klanten van CCV Shop beschikten al over HTTPS beveiligde pagina’s waarop persoonsgegevens verstuurd worden. Met het gratis Full SSL certificaat dat CCV Shop biedt, wordt de beveiliging uitgebreid naar alle pagina’s binnen een webshop.