Cegeka neemt Brain Force over met vestigingen in Duitsland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Slowakije en Tsjechië

Veenendaal,1 oktober 2014 Cegeka Groep heeft de overname van de holdings in BRAIN FORCE SOFTWARE GmbH (Duitsland) en BRAIN FORCE S.P.A. (Italië) (de “Shareholdings”) afgerond. Cegeka levert nu diensten in 11 Europese landen, geeft werk aan 3200 mensen en verwacht een gemeenschappelijke omzet van 350 miljoen euro te realiseren in 2015.

Met deze overname neemt Cegeka een belangrijke stap in zijn verdere internationalisering. Cegeka Groep positioneert zichzelf nu als een unieke pan-Europese ICT-integrator en ICT-dienstverlener. Cegeka’s kerndiensten omvatten hybride clouddiensten (IaaS), 24/7 infrastructuurmonitoring op afstand, meertalige helpdesk, security managed services, agile softwareontwikkeling en applicatieonderhoud.

“We vonden Brain Force zeer interessant omdat het een goed bedrijf is, met getalenteerde medewerkers en waardevolle klanten. Het is geografisch complementair met Cegeka en heeft een vergelijkbare no-nonsense cultuur die onze klanten zo waarderen”, zegt André Knaepen, CEO en Voorzitter van de Raad van Bestuur van Cegeka, “Met deze stap openen we de deur naar continentaal Europa. Ik zie een grote behoefte aan een internationale middenveldspeler met meer schaalvoordelen dan puur lokale bedrijven kunnen bieden, en die daarbij ook wendbaarder is en dichter bij zijn klanten staat dan de wereldwijde ICT-conglomeraten.”

Stefan Pierer, Voorzitter van de raad van bestuur van Brain Force: “Wat ik mooi vind is dat onze medewerkers nu de kans krijgen om mee te bouwen aan een nieuwe, Europese ICT-dienstverlener. Ik voel een echte klik met de ondernemerscultuur bij Cegeka en voel bij hen een zelfde toewijding aan hun klanten.”

Beeldmateriaal kan hier worden gedownload: https://cegeka.box.com/Fotos

Over Cegeka
Cegeka Groep is een onafhankelijke ICT–dienstverlener opgericht in 1992. Cegeka heeft zijn hoofdkantoor in België en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Tsjechië en Slovakije. Het bedrijf levert diensten aan klanten in heel Europa: enterprise clouddiensten, applicatiediensten, agile coaching en outsourcingdiensten. Cegeka stelt 3200 mensen tewerk. Bezoek www.cegeka.com voor meer informatie.