Geplaatst door Centralpoint.nl

Centralpoint.nl bekroond tot Best Managed Company 2012

Centralpoint.nl behoort dit jaar tot een van de beste geleide bedrijven van het midden- en grootbedrijf van Nederland. Dat maakte Deloitte afgelopen week bekend. De kwalificatie maakt onderdeel uit van het ‘Best Managed Companies’ programma dat Deloitte in samenwerking met TiasNimbas Business School en VNO-NCW organiseert. Deloitte concludeert dat de groep Best Managed Companies 2012 goed scoort op het thema innovatie.

Deloitte organiseerde het Best Managed Companies programma voor de vijfde maal. Centralpoint.nl deed dit jaar voor de 1e keer mee en werd door de kritische jury geselecteerd tot de groep best geleide bedrijven. Hiervoor beoordeelde Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van Centralpoint.nl. In totaal melde zich dit jaar 152 bedrijven aan. De landelijke jury koos uiteindelijk ook Centralpoint.nl die een jaar lang de titel ‘Best Managed Company’ mag voeren.

Deloitte is enthousiast over de groepsresultaten van dit jaar. Herman Roose, partner bij Deloitte en juryvoorzitter Best Managed Companies: “Ondanks de economische tegenwind laten de bedrijven prima cijfers zien. De sleutel tot dit succes lijkt een sterke focus op innovatie waardoor men zich goed door de crisis lijkt te slaan.” Roose vervolgt: “succesvolle bedrijven zijn continue bezig met de volgende stap, de toekomst. Zij passen niet alleen op de winkel maar zijn gericht bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of markten.” De jury van Best Managed Companies is van mening dat juist in de komende jaren bedrijven met innovatie in hun DNA het verschil gaan maken.

De focus en het team maken het verschil
Centralpoint.nl viel op vanwege de sterke focus op Operational Excellence. Brian Speelman, Algemeen Directeur, zegt hierover: “Door onze sterke focus op Operational Excellence en de mensen die het uitvoeren maken we het verschil tov andere B2B online resellers” Daarnaast geeft Centralpoint.nl aan dat het programma zeer waardevol is voor de ontwikkeling van het bedrijf. “De feedback die we van Deloitte krijgen op onze bedrijfsvoering bieden handvatten voor de toekomst. Het komende jaar zal Centralpoint.nl zich verder ontwikkelen op internationale uitbreiding en lokale groei.”

Over Centralpoint.nl
Centralpoint.nl is een online aanbieder van computer- en ICT producten en biedt consumenten, overheid en bedrijven meer dan 500.000 artikelen van ruim 2.500 merkfabrikanten. Daarmee is Centralpoint.nl marktleider op het gebied van online verkoop van notebooks, tablet PC’s, desktop PC’s, monitoren, software, PC-accessoires, mobiele telefonie, printers, netwerkproducten, een breed assortiment kantoorartikelen en alle mogelijke reserveonderdelen van ICT producten.

Sinds 2001 is Centralpoint.nl een betrouwbare leverancier voor zowel de zakelijke- als consumentenmarkt.
Klanten vinden op Centralpoint.nl niet alleen de nieuwste, populaire typen van een product, maar ook de minder bekende. Centralpoint.nl zorgt voor levering binnen 24 uur tegen scherpe prijzen uit een zeer breed assortiment.

Cijfers
De omzet is gestegen naar €52 miljoen en zijn er 100.000 orders verwerkt in 2011. In de afgelopen 10 jaar heeft Centralpoint.nl in totaal 300.000 tevreden klanten mogen bedienen. Bij Centralpoint.nl winkelt u veilig en vertrouwd. Centralpoint.nl is o.a. lid van Thuiswinkel Waarborg en beveiligt uw gegevens op de hoogst mogelijke wijze. Greenfield Capital Partners (Naarden) is sinds december 2011 aandeelhouder van Centralpoint.nl

Over Best Managed Companies
Jaarlijks gaat Deloitte op zoek naar de best geleide bedrijven binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf. Daarvoor beoordeelt Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van de deelnemende bedrijven. Het Best Managed Companies programma richt zich op niet-beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen met een omzet van minimaal 10 miljoen euro, waarvan het management ook een aandeel in het bedrijf heeft. Op http://www.bestmanagedcompanies.nl vindt u meer informatie over het programma en een overzicht van de 72 Best Managed Companies 2012.

Noot voor de redactie:
Meer informatie is verkrijgbaar bij Marcel Joosten, bereikbaar op marcel@centralpoint.nl of (020) 347 23 25. Informatie over Centralpoint.nl is te vinden op www.centralpoint.nl/overons