Check Point en Fire Eye gaan Threat Intelligence delen

Houten, 24 april 2015Check Point Software Technologies en FireEye hebben een samenwerking gesloten waarin ze Threat Intelligence-informatie met elkaar zullen delen. Met deze samenwerking willen beide partijen hun klanten nog beter beschermen tegen geavanceerde cyberaanvallen. Onderdeel van deze samenwerking is het real-time delen van de laatste Threat Intelligence via Check Point’s ThreatCloud en Next Generation Threat Prevention-oplossingen en het FireEye NX Platform. Klanten kunnen de beveiligingsprocedures van hun firewall nu dynamisch updaten aan de hand van de informatie uit beide platformen.

Organisaties van elke omvang zijn dagelijks het doelwit van hackers die verschillende methodes gebruiken en verschillende doelen hebben. Of een aanval succesvol is, hangt voor een groot deel af van de beveiligingsmethodes die een organisatie heeft geïmplementeerd en van de Threat Intelligence-data die deze methodes ondersteunt. Dankzij de samenwerking tussen Check Point en FireEye hebben klanten meer inzicht in potentiële bedreigingen. Door de samenwerking profiteren klanten van:

• Bruikbare, geautomatiseerde Threat Intelligence. Beide bedrijven delen geanonimiseerde Threat Intelligence, waaronder IP-adressen, domeinnamen en hash-bestanden die automatisch geïntegreerd worden in hun respectievelijke producten en netwerken. Zo wordt de beveiliging in het netwerk van de klant verbeterd.
  • Toegang tot de grootste Threat Intelligence database in de markt. De samenwerking combineert de intelligentie van Check Point’s Next Generation Threat Prevention-oplossingen met informatie die is gegenereerd door FireEye’s virtuele machines. Zo krijgen gezamenlijke klanten toegang tot de grootste Threat Intelligence-bibliotheek die momenteel beschikbaar is.
  • Near-real time sharing. Het landschap met bedreigingen verandert constant, met aanvallen die variëren van willekeurige aanvallen tot op maat gemaakte payloads, gericht op specifieke organisaties. Om klanten te beschermen, updaten Check Point en FireEye informatie over dreigingen near-real time. Zo wordt bescherming mogelijk in situaties waarin zelfs een vertraging van een uur kan leiden tot een inbreuk.

“Het landschap met bedreigingen verandert elke dag, met nieuwe spelers en aanvalsmethodes die sneller dan ooit tevoren de kop op steken”, zegt Amnon Bar-Lev, President bij Check Point Software Technologies. “We zijn op een punt beland waarbij het bundelen van de krachten en het delen van kennis rondom aanvallen en pogingen daartoe, de beste manier is om te vechten tegen cyberdreigingen. Alleen zo kunnen we een dieper niveau van beveiliging bieden aan onze klanten.”

—–

Over Check Point
Check Point Software Technologies Ltd, de grootste pure-play security leverancier wereldwijd, biedt toonaangevende oplossingen, en beschermt klanten tegen cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangst ratio van malware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een complete security-architectuur met zeer uitgebreide en intuïtieve beheersoplossingen, die de netwerken tot en met de mobiele toestellen van bedrijven beschermt. Check Point beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang. Bij Check Point beveiligen we de toekomst.