Industry Wire

Geplaatst door Cheil Amsterdam

Cheil Amsterdam ontwikkelt de Samsung Crèche-Test

Vandaag lanceert Samsung Nederland een nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau Cheil Amsterdam, waarin een groep enthousiaste peuters Samsung-telefoons onderwerpen aan de ultieme test: de Crèche-Test.

Samsung-telefoons worden, voordat ze de fabriek uit komen, uitvoerig getest en gecheckt om zo de kwaliteit te kunnen garanderen. Cheil Amsterdam speelt met deze campagne in op de grondige kwaliteitscheck, maar verplaatst de laatste test van de fabriek naar een kinderdagverblijf in Amsterdam, waar de peuters met de telefoons aan de haal gaan met water, zand, verf, eten en driewielers.

Annemiek den Uil, Associate Creative Director, Cheil Amsterdam: “Samsung Nederland vroeg ons een geloofwaardige, herkenbare film te maken die aansluit op de boodschap van de internationale quality-check campagne, maar dan met iets meer emotie en een hoger engagement-gehalte. Zo kwamen we op de Crèche-Test. De angst dat je kind er met je telefoon vandoor gaat is er een die iedere ouder herkent. Dat maakt de meedogenloze dreumesen, naast grappig en innemend, effectieve boodschappers.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht