Cisco en Red Hat bieden geïntegreerde OpenStack-infrastructuur

Amsterdam, 4 september 2014 —Cisco (NYSE: CSCO) en Red Hat (NYSE: RHT) kondigen een nieuwe geïntegreerde oplossing voor OpenStack cloud-implementaties aan. De bedrijven breiden bovendien hun samenwerking rond OpenStack, Application Centric Infrastructure en Intercloud verder uit.

Cisco is marktleider op het gebied van geïntegreerde infrastructuren – een snel groeiend marktsegment waar servers, networking, storage en management software onder vallen. De nieuwe Cisco UCS Integrated Infrastructure-oplossingen zijn gericht op de enterprise markt en het middensegment en stroomlijnen de implementatie en het beheer van OpenStack private clouds. Cisco UCS Integrated Infrastructure voor Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform (UCSO) bevat Cisco Unified Computing™ (UCS), Cisco Application Centric Infrastructure (ACI) en het Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform.

“Cisco bouwt samen met partners aan de Intercloud – een wereldwijd vertakte ‘cloud of clouds’ die publieke, private en hybride clouds met elkaar verbindt,” zei Padmasree Warrior, hoofd technology & strategy officer bij Cisco. “Opensourcesoftware wordt steeds vaker gebruikt door belangrijke spelers in de cloud-markt. Daarom breiden Cisco en Red Hat de samenwerking uit rond OpenStack, Application Centric Infrastructure en Intercloud.”

“Opensourcetechnologie heeft zich ontpopt tot de grote katalysator voor cloud-innovatie,” aldus Paul Cormier, president, Products en Technologies van Red Hat. “Cisco is een marktleider op het gebied van cloud-infrastructuur en geïntegreerde infrastructuur, terwijl Red Hat expertise heeft en marktleider is op het gebied van open source en OpenStack. Door onze krachten te bundelen hebben Cisco en Red Hat een unieke mogelijkheid om van deze marktontwikkeling te profiteren.”

Geïntegreerde infrastructuur voor OpenStack
·         Het Cisco UCS Integrated Infrastructure portfolio bevat alle belangrijke bouwstenen die nodig zijn voor het ondersteunen van private, publieke en hybride clouds. De architectuur combineert de UCS-servers met Nexus-switches, UCS Director management en storage access en stelt daarmee organisaties in staat applicaties en cloud-diensten eenvoudig uit te rollen.

·         De UCSO oplossing zal naar verwachting drie proposities kennen: een Starter Edition waarmee snel en eenvoudig enterprise private clouds te installeren zijn, een Advanced Edition voor een snelle uitrol en besturing van grote private clouds, en een Advanced ACI Edition waarmee een policy-driven uitrol mogelijk is en ook bijzonder grote clouds te besturen zijn met behulp van Cisco’s ACI.

·         Klanten krijgen 24×7 ondersteuning voor de producten van Cisco en Red Hat. Bovendien hebben ze ook een optie voor Solution Support. Een team van experts staat dan 24×7 klaar om de klant van dienst te zijn.

·         UCSO Starter Edition zal naar verwachting eind 2014 algemeen beschikbaar zijn. Gekwalificeerde channel partners en Cisco Cloud Consulting Services zullen de implementaties van deze oplossingen mogelijk maken.

Uitbreiding van de samenwerking

·         Na een jarenlange samenwerking op het gebied van unified computing en networking gaan Cisco en Red Hat de samenwerking op drie terreinen intensiveren: OpenStack, Application Centric Infrastructure en Intercloud. Tezamen beogen Cisco en Red Hat bedrijven en service providers Intercloud-ready OpenStack-oplossingen te bieden.

·         OpenStack: Cisco en Red Hat werken samen om volledig ondersteunde, gecertificeerde platformen te ontwikkelen om zo opensourceinnovatie en geoptimaliseerde functionaliteit mogelijk te maken. De bedrijven gaan zich daarbij onder andere richten op het leveren van gevalideerde architecturen, het aanjagen van het groeiende ISV- en IHV-ecosysteem, governance voor verschillende clouds en verbeterde services voor het lifecycle management van cloud-oplossingen.

·         Application Centric Infrastructure: Cisco en Red Hat gaan het Cisco ACI policy framework voor OpenStack-omgevingen uitbreiden, zodat klanten hun policy-based automatisering nog beter in hun cloud-omgevingen in kunnen zetten.

·         Intercloud: Red Hat is een markleider op het gebied van opensourcetechnologie en zodoende een integraal onderdeel van Cisco’s Intercloud ecosysteem. Naast het ontwikkelen van een geïntegreerde oplossing voor enterprises en middelgrote klanten, willen Cisco en Red Hat ook carrier-grade, service provider-oplossingen maken voor het Cisco Evolved Services Platform – Cisco’s software en virtualisatie platform voor hybride cloud-implementaties. Red Hat en Cisco werken ook samen rond OpenShift, Red Hat’s prijswinnende Platform-as-a-Service (PaaS) oplossing, en storage technologie, waaronder Ceph.

Extra informatie
·         Bekijk de video: Cisco and Red Hat on OpenStack Innovation

·         Lees de blog: Introducing New Computing Platforms for the Internet of Everything (Padmasree Warrior, chief strategy & technology office, Cisco)

·         Lees de blog: Delivering the open hybrid cloud with Cisco (Bryan Che, general manager, Cloud Product Strategy, Red Hat)

·         Lees de blog: Cisco and Red Hat to Build On-Ramps to the Intercloud (Denny Trevett, Vice President, Global ISV and Technology Partners, Cisco)

·         Lees de blog: Cisco and Red Hat provide the innovation stack with OpenStack (Ashesh Badani, vice president and general manager, OpenShift, Red Hat)

·         Lees de blog: Delivering OpenStack Innovation Through ACI Collaboration: Red Hat and Cisco (Paul Cormier, president, Products and Technologies, Red Hat)

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider in IT en helpt bedrijven de mogelijkheden van morgen te benutten, door te bewijzen dat er ongelofelijke dingen kunnen gebeuren wanneer je mensen met elkaar verbindt. Meer nieuws kan je vinden op http://thenetwork.cisco.com.
Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.