Citrix introduceert versie 7.6 van XenDesktop en XenApp

Citrix brengt een nieuwe versie op de markt van zijn oplossingen voor desktop- en applicatievirtualisatie. XenDesktop en XenApp 7.6 bieden instant toegang tot applicaties en reduceren de kosten voor het garanderen van opslagcapaciteit tot bijna nul. De nieuwe versie zet een nieuwe standaard voor beveiliging en bevat veel nieuwe mogelijkheden die naadloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande Citrix-omgevingen.

XenDesktop en XenApp vormen de hoekstenen van de Citrix Workspace Suite, de meest complete mobile workstation-oplossing in de markt. XenApp en XenDesktop zijn gebouwd op de derde generatie FlexCast Management Architecture (FMA) en zijn ontworpen om te worden ingezet in zowel de cloud, on-premise als in hybride omgevingen.

De voordelen van de nieuwe versie van XenDesktop en XenApp:

• Een ongeëvenaarde gebruikerservaring door de instant toegang tot virtuele apps
  • De kosten voor het garanderen van opslagprestaties worden fors gereduceerd
  • De migratie van apps naar de laatste Windows-versie wordt vereenvoudigd
  • Een betere integratie met Microsoft-oplossingen
  • De mogelijkheid XenDesktop 7.6 te integreren met bestaande XenApp 6.5-omgevingen
  • De infrastructuur van een groot aantal IaaS-aanbieders is geschikt voor de inzet van XenApp en XenDesktop.

XenApp en XenDesktop 7.6 zijn beschikbaar in september 2014.

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden.

Technology preview van XenApp en XenDesktop op Linux
Citrix maakt daarnaast bekend dat het een gelimiteerde technology preview beschikbaar maakt van gevirtualiseerde apps en desktops op Linux. Klanten kunnen via http://now.citrix.com/LinuxPreview een preview aanvragen van de Citrix Linux Virtual Delivery Agent (VDA), die gebruik maakt van XenApp en XenDesktop.