Geplaatst door Clavister

Clavister toont nieuwe oplossing voor Multifactor Authentication op IT-SA

Hoofddorp, 30 september 2016 – Tijdens IT-SA 2016, een van de grootste beurzen voor IT-beveiliging in Duitsland, demonstreert Clavister, leverancier van hoog presterende oplossingen voor netwerkbeveiliging, zijn oplossing voor Multi Factor Authentication: Clavister MFA. IT-SA, dat plaatsvindt van 18 tot 20 oktober in Neurenberg, trekt jaarlijks meer Nederlandse IT-dienstverleners. Volgens de Rijksdienst voor ondernemend Nederland kunnen IT-dienstverleners grote kansen verzilveren bij onze oosterburen, waar 82% van de ondernemingen voor IT-diensten gebruik maakt van externe aanbieders.

Wie in Duitsland IT-diensten verleent, krijgt onder meer te maken met Duitse wet- en regelgeving rond privacybescherming en dataopslag, zoals het ‘Bundesdatenschutzgesetz’. Deze regels beschrijven hoe bedrijven om moeten gaan met gevoelige bedrijfsgegevens. Clavister MFA draagt daaraan bij door te voldoen aan alle belangrijke zakelijke vraagstukken rond sterke authenticatie zonder complexiteit toe te voegen aan het beheer.

Clavister MFA combineert:

Server: de Clavister MFA Server houdt ongeautoriseerde individuen buiten het bedrijfsnetwerk. De Clavister MFA Server communiceert met de Next Generation Firewalls van Clavister en de User Directories, en volgt alle eenmalige wachtwoorden (One Time Password of OTP). De Clavister MFA Server beschikt over verschillende risicogebaseerde authenticatiefuncties, ‘scenario’s’ genaamd. Met deze scenario’s kunnen IT-beheerders het juiste authenticatieniveau toewijzen op basis van wie de gebruiker is, welke service nodig is, welke informatie toegankelijk moet zijn en zelfs via welk IP-adres of netwerk toegang verzocht wordt.

Authenticator: De Clavister Authenticator is een mobiele app die werkt op Apple- en Androidapparaten. Wanneer een medewerker de app opent, genereert deze elke 30 seconden een OTP. De installatie en configuratie is eenvoudig. De Clavister Authenticator is beschikbaar als gratis download bij de Apple App Store en Google Play, zonder transactiekosten.

SMS One Time Password Service: De sms-dienst werkt als een bundel en is een goedkoop en gebruikersvriendelijk alternatief voor het creëren van hardwarematige tokens. Dit op sms gebaseerde OTP-systeem werkt op alle apparaten zonder installatie of ingrijpende configuratie.

Clavister presenteert op IT-SA eveneens de producten van PhenixID, een leverancier van oplossingen voor identity and access management. Clavister nam in augustus van dit jaar PhenixID over en demonstreert op IT-SA een aantal van zijn oplossingen, zoals Message Gateway en One Touch, en toont hoe deze producten het portfolio van Clavister aanvullen.

“We hebben veel tijd en energie gestoken in Clavister Multifactor Authentication en een indrukwekkende oplossing ontwikkeld voor de authenticatie van eindgebruikers,” zegt Jim Carlsson, CEO van Clavister. “De oplossingen van PhenixID zijn een logische aanvulling op ons aanbod, van next-generation security gateways tot ingebouwde beveiligingsoplossingen voor slimme apparaten. De samenwerking met PhenixID stelde ons ook in staat om Clavister MFA te verbeteren. Ik denk dat dit een krachtige partnership is en ik kijk ernaar uit om deze te presenteren op IT-SA.”

Over Clavister

Clavister is een vooraanstaande leverancier van beveiligingsoplossingen voor vaste, mobiele en virtuele netwerkomgevingen. Clavister biedt het midden- en kleinbedrijf, telecombedrijven en leveranciers van cloudoplossingen hoogwaardige beveiligingsoplossingen voor de verdediging tegen de nieuwste beveiligingsrisico’s. Clavister Holding AB is genoteerd aan de NASDAQ First North onder de naam Clav en heeft circa 6,253 aandeelhouders. Remium Nordic AB is de Certified Advisor van Clavister. Bezoek voor meer informatie: www.clavister.com