Geplaatst door DESK

Comfort Trends implementeert Magento met DESK als PIM/DAM systeem

Helmond 1 oktober 2015 – Desk content marketing, het eerste softwarebedrijf van Nederlandse bodem met een totaal content marketingplatform, meldt dat Comfort Trends succesvol DESK als content management systeem voor Magento heeft geïmplementeerd.

ComfortTrends is een dynamische en snelgroeiende thuiswinkel en biedt vele duizenden handige huishoudelijke en gezondheidsartikelen aan.

Voordat Comfort Trends DESK in gebruik had, was het onderhouden van de Magento website omslachtig. De artikelen werden ingevoerd in het ERP systeem. Waarna ze opnieuw in Magento ingevoerd moesten worden. Het gaat daarbij om duizenden artikelen met een hoge mutatie graad.

DESK is geïmplementeerd met een koppeling enerzijds met het ERP systeem en anderzijds met Magento. Als het artikel is ingelegd in het Erp systeem wordt dit automatisch in DESK aangemaakt en in de DESK workflow opgenomen. Na verrijking kan het gepubliceerd worden naar de Magento website. Product informatie in combinatie met beeldmateriaal wordt in het DESK-systeem beheerd en van daaruit naar Magento gepubliceerd.

De voordelen voor Comfort Trends op een rijtje gezet: •Eenvoudig up-to-date houden van de Magento webshop.
•Product informatie en beeldmateriaal centraal op eenplaats geordend.
•Hoog gebruikersgemak.

Directeur Comfort Trends over DESK:
“Te veel tijd, een te hoge foutkans en het moeilijk kunnen hergebruiken van gegevens deed ons besluiten om DESK als beheertool in te zetten voor onze product informatie. Uiteraard was de uitdrukkelijke wens daarbij dat DESK gekoppeld werd met het ERP systeem en Magento. Al het beeldmateriaal in HR en product informatie wordt nu centraal beheerd in DESK. In te zetten voor meerdere doeleinden. Publiceren naar Magento, maar ook de-publiceren is zeer eenvoudig.”

Wim van der Linden (Directie Desk content marketing) over DESK en de implementatie:
“Comfort Trends heeft een webshop gebaseerd op Magento. Op basis van onze standaard Desk – Magento connector is de koppeling met Magento ingericht. Het ERP systeem heeft op basis van onze standaard DESK connector haar koppeling gerealiseerd. Comfort Trends beschikt nu over een geïntegreerd systeem met hergebruiksmogelijkheden van product informatie.”

Over Comfort Trends
ComfortTrends is een dynamische en snelgroeiende thuiswinkel. ComfortTrends biedt middels haar veelzijdige en innovatieve catalogi en webshop vele duizenden handige huishoudelijke en gezondheidsartikelen aan. De verschillende catalogi en hun producten zijn inspirerend, verrassend en vooral doeltreffend. Comfort Trends houdt haar klanten frequent op de hoogte van de allerlaatste en nieuwste producten. Nergens vindt u meer leuke en verrassende producten dan bij ComfortTrends. Tevens maken klanten kans op fantastische prijzen!.

Over Desk content marketing
Desk content marketing is het eerste Nederlandse software bedrijf dat een Content Marketing Platform heeft ontwikkeld, één software systeem met geïntegreerd PIM/DAM, én PRINT functionaliteit genaamd DESK. Fundament voor omni-channel strategie.

Klanten vertrouwen op DESK voor: •Het onderhouden en verrijken van hun product informatie op één centrale plek (PIM);
•De aansluitmogelijkheden op ERP-systemen en Datapools zoals Icecat, voor het ontvangen van basis productgegevens (Data Acquisition);
•Het beheren van hun media assets (foto’s e.d.) (DAM);
•Het automatisch matchen van product informatie en uitvoerkanalen, zodat de relatie tussen product informatie, digitale assets en de kenmerken van het kanaal zijn gewaarborgd waarmee de noodzaak tot het oplossen van publicatie problemen in het kanaal vermijd wordt;
•Het publiceren van informatie naar webshops, websites, email en andere platformen;
•Het geheel in eigen huis kunnen vervaardigen van print en tablet publicaties, volledig geautomatiseerd (PMS);
•De mogelijkheden van persoonlijk communiceren met klanten, in volume, ook in Print, door DESK eenvoudig aan te sluiten op CRM/ERP-systemen voor het ontvangen van klantgegevens (Persoonlijke Communicatie);
•De integratiemogelijkheden in bestaande IT-infrastructuren.
Met het DESK-systeem krijgt u de mogelijkheid om een PIM/DAM-functionaliteit te implementeren zonder wijzigingen aan of vervanging van ERP-systemen en webplatformen, zodat uw investeringen gewaarborgd blijven. Deze in uw organisatie bestaande systemen worden simpelweg aangesloten. Desgewenst door uw eigen IT of uw leveranciers. Zo profiteert u maximaal van de aanwezige kennis wat de implementatie ten goede komt. Implementaties binnen 6 maanden zijn geen uitzondering.

Klanten van DESK kunnen hun relaties eenvoudig en snel voorzien van de juiste marketing middelen, ook in Print, zodat informatie relevanter en actueler is en er meer zaken gedaan kunnen worden. Met DESK, een volledig geïntegreerd platform, wordt content marketing echt simpel.

DESK is een innovatieve ‘new generation software’ en groeit hard, met partners en klanten in meerdere landen. Schaalbaar, snel te implementeren en zeer gebruiksvriendelijk.

Contact Desk content marketing.
Optimaliseer uw time-to-market processen met DESK en gun uw organisatie ook minder kosten en meer omzet. Kijk op www.deskcontentmarketing.nl voor meer informatie en neem contact met ons op voor een demo of proof-of-concept.