Industry Wire

Contact Center Amsterdam start met de TalentPitch voor het selecteren van medewerkers

Amsterdam – Het Contact Center Amsterdam, waar de calls voor het informatienummer 14020 van de Gemeente Amsterdam binnen komen, gaat gebruik maken van de TalentPitch, de sollicitatietool om de juiste contact center medewerkers te werven en selecteren.

Mensen die op zoek zijn naar een baan als contact center medewerker bij het Contact Center Amsterdam kunnen via het internet de TalentPitch doorlopen en vervolgens online solliciteren. Kandidaten worden op specifieke vaardigheden getoetst door middel van klantgesprekken en een intelligentie- en competentietest. In de game spelen acteurs burgers na. Zij bellen met een vraag waarbij de kandidaat adequaat moet reageren.

Een kandidaat die de TalentPitch met goed gevolg doorloopt kan een uitnodiging voor een gesprek verwachten. Met het inzetten van de TalentPitch is het sneller duidelijk of een kandidaat over de juiste competenties beschikt om als contact center medewerker voor Contact Center Amsterdam aan de slag te gaan. Een eventuele geschiktheid voor de functie van contact center medewerker blijkt eerder in de startfase van het selectieproces. Zo bespaart het CCA bij het screenen van aspirant medewerkers tijd en geld.

De bedrijfsvideo’s in de TalentPitch geven kandidaten een beeld over het werken bij het CCA. Zo kan de kandidaat een weloverwogen beslissing maken om daadwerkelijk te solliciteren naar de functie van contact center medewerker. Tevens krijgen kandidaten inzicht in hun competenties en leervermogen omdat zij altijd, ongeacht de uitslag van de TalentPitch, hun testresultaten ontvangen.

De TalentPitch is één van de middelen om kandidaten te screenen. De motivatiebrief, het curriculum vitae en de kennismakingsgesprekken vormen de overige onderdelen van de sollicitatieprocedure. De TalentPitch is een product van Harver. Harver ontwikkelt (pre)selectietools voor o.a. de contact center branche waarmee de juiste contact center medewerkers efficiënt en zorgvuldig geselecteerd worden.

Barend Raaff, Product Developer bij Harver, vertelt: “met de TalentPitch kan CCA gericht de juiste contact center medewerkers zoeken. Kandidaten worden pas uitgenodigd nadat zij de TalentPitch doorlopen hebben en al beoordeeld zijn op hun contact center specifieke vaardigheden en competenties. Kostbare tijd wordt alleen nog aan de juiste medewerkers besteed.”

Zobair Kushjar, ondersteuner P&O bij CCA: “als een kandidaat de TalentPitch heeft doorlopen, is dat een mooie aanleiding voor een gesprek om de uitkomsten toe te lichten. De score is een indicatie maar niet alleen leidend in het wel of niet aannemen van een kandidaat.“

Voor meer informatie over Contact Center Amsterdam zie www.amsterdam.nl/contact/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht