Industry Wire

#Contact: nieuw boek over human resources & customer service

oosdrecht, 19 juni 2014 – Vandaag is tijdens vijfde editie van het event Callcenter OpenVaren een nieuw boek gepresenteerd over alle HR-facetten van klantcontact. 

Consumenten en zakelijke klanten stellen steeds hogere eisen aan klantcontact. Bedrijven kunnen alleen slagen als ze een flexibele, creatieve customer service organiseren, waar mensen het verschil maken met creativiteit, oplossingsgerichtheid en persoonlijk contact. 

“#Contact – de menselijke factor in customer service” laat zien welke ontwikkelingsrichtingen onvermijdelijk de beste zijn wanneer bedrijven klanten willen winnen en behouden in de connected samenleving. 

Het boek besteedt aandacht aan alle facetten van de menselijke kant in klantcontact: van instroom tot en met uitstroom en van ACD tot en met ziekteverzuim. #Contact biedt niet alleen inzicht aan iedereen die het contactcenter beter wil begrijpen, wil veranderen of verbeteren, maar zet ook aan tot nadenken. 

Dit boek is geschreven voor iedereen die beroepsmatig direct of indirect betrokken is bij klantcontact of die customer service processen beter wil leren begrijpen: planners, trainers en opleiders, marketeers en managers. Het boek is ook bij uitstek bestemd voor professionals zoals klachtenfunctionarissen, communicatiemanagers, ICT-managers en HR-managers die regelmatig met het contactcenter binnen hun organisatie te maken hebben. 

Het boek bevat tientallen vooral Nederlandse cases en voorbeelden. Bij het boek hoort een website met actuele artikelen, cases, white papers, video’s en praktische checklists. 

Het boek past uitstekend bij de hbo-opleidingen op het gebied van contactcenter management, customer service, marketing en commerciële economie. Speciaal voor opleiders en trainers zijn er 130 studievragen en opdrachten beschikbaar, per hoofdstuk gegroepeerd.

Auteur Erik Bouwer heeft meer dan 20 jaar contactcenterervaring. Het uitgangspunt van #Contact is dat de menselijke factor meer dan ooit bepalend is voor het onderscheidend vermogen van organisaties. Het eerste exemplaar werd op 19 juni uitgereikt aan Steven Voorn, organisator van de (vijfde editie van) OpenVaren.

Het boek wordt uitgegeven door Bizzbooks en is vanaf vandaag verkrijgbaar via de speciale website www.customercontact.nl  en via Bol.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht