Industry Wire

Geplaatst door ContentToday

ContentToday start Academy voor influencer marketing

Utrecht, 27 september 2016 – Contentmarketing- en influencer managementbureau ContentToday start in oktober met Academy, een reeks trainingen en workshops op het gebied van content- en influencer marketing. Hiermee speelt het bureau in op de versterkte positie die deze vorm van marketing inneemt in de marketingmix. Het bureau wil met Academy vanuit het eigen netwerk, dat bestaat uit 750+ contentmakers en social influencers, kennis en expertise delen met andere marketing- communicatieprofessionals en social influencers. Tijdens de eerste Academy op 10 oktober ligt de focus op visual content marketing.

ContentToday biedt een platform waarin zowel ‘traditionele’ contentmakers (journalisten, redacteuren en documentairemakers) als de nieuwe generatie social influencers (bloggers, vloggers en Instagrammers) samenkomen. Dit resulteert in een uniek netwerk van 750+ contentmakers en social influencers dat organisaties de mogelijkheid biedt voor iedere campagne passende content te creëren. Het bureau gaat nu de kennis en expertise uit het netwerk gebruiken om andere bloggers en marketingprofessionals in Academy de laatste ontwikkelingen op het gebied van content- en influencer marketing bij te brengen. Per thema worden voor Academy de juiste contentmakers en social influencers geselecteerd om trainingen te ontwikkelen en te geven. ‘Practise what you preach§’ is hierbij het credo: de trainers staan met beide benen in hun eigen succesvolle praktijk.

Visual content marketing
De focus ligt tijdens de eerste editie op visual content. Merken en adverteerders kiezen in de samenwerking met social influencers en contentmakers steeds vaker voor makers die juist op visual content gebied wat te bieden hebben. Martijn Sierhuis, mede-oprichter ContentToday: “Als influencer kom je tegenwoordig niet meer weg met enkel geschreven blogs. Echte social influencers en contentmakers bieden het hele pakket, waaronder het gebruik van visual content, een vorm van content die sterk in opmars is. Zo zien wij de vraag naar unboxing video’s en Instameets stijgen, in tegenstelling tot de blogartikelen en reviews waar wij eerder vaak voor werden ingeschakeld. Zeker nu wordt voorspeld dat meer dan 70% van Facebook straks uit video zal bestaan kun je als influencer, maar ook al merk, niet meer om visual content heen.“

Praktische informatie
De eerste dag van Academy vindt plaats op maandag 10 oktober van 9.30 tot 17.00 uur in de Metaal Kathedraal in Utrecht. Videospecialist Pelpina Trip en Instagramexpert Eliane Roest verzorgen de trainingen. De dag bestaat uit drie sessies die elk afzonderlijk te volgen zijn: videomarketing, Instagram-marketing en de workshop vloggen voor professionals. Inschrijven kan via http://contenttoday.nl/2016/08/15/contenttoday-academy

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht