Geplaatst door Coop

Coop als eerste foodretailer in Nederland op SAP HANA

De continue groei van Coop zorgt ook voor een toenemende vraag naar een nog betere performance van de automatiseringssystemen. De supermarktorganisatie heeft daarom het bestaande SAP ECC-systeem succesvol gemigreerd naar de nieuwe SAP HANA-technologie. Eerder werd al SAP F&R (Forecasting en Replenishment) gemigreerd.

Niet alleen profiteert Coop met de HANA-technologie van de snellere performance van SAP HANA, de supermarktorganisatie legt hiermee ook een nieuw technologisch fundament en een solide basis voor verdere innovaties. Financieel directeur Herco Boer: “Met deze investering in een uniforme automatiseringsbasis, opereren we sneller, zowel in onze supply chain als in de winkel én naar onze klanten. Met deze snellere databasetechnologie krijgen we bovendien real time informatie om de prestaties te optimaliseren. We zijn én blijven op dit gebied bewust koploper in foodretail Nederland.”

Real time sturingsinformatie
De implementatie van SAP CAR (Customer Activity Repository) staat op de agenda voor de tweede helft van 2016. Hiermee wordt voorzien in de groeiende behoefte aan real time (voorraad- en verkoop)sturingsinformatie. De Coop-winkels hebben met de nieuwe functionaliteiten onder meer op ieder gewenst moment inzicht in de winkelvoorraden en actuele verkoopgegevens van artikelen. De verbeterde rapportagemogelijkheden brengen adequate sturingsinformatie op een toegankelijke manier naar alle managementlagen in de organisatie.

Samenwerkingspartners
Coop heeft voor het HANA-programma gekozen voor samenwerkingspartners met elk een eigen toegevoegde waarde: SAP als innovatie- en implementatiepartner, myBrand als hostingpartner en tevens beheer- en implementatiepartner en Move Beyond voor het programmamanagement namens Coop.