Industry Wire

Geplaatst door Coosto

Coosto versterkt webcare-mogelijkheden met WhatsApp

Eindhoven, 6 augustus 2015Coosto integreert vanaf nu ook WhatsApp in zijn webcare-omgeving. Het bedrijf speelt hiermee in op het feit dat negen op de tien smartphone-gebruikers inmiddels via WhatsApp communiceert, waarvan een stijgend aantal voor zakelijke doeleinden, waaronder webcare. Bedrijven kunnen in Coosto nu een WhatsApp-account koppelen en zo realtime, 24/7 met klanten communiceren. Via Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, fora en het recent toegevoegde Instagram was eerder al klantcommunicatie mogelijk via Coosto.

1-op-1 gesprekken afhandelen
Bedrijven kunnen in Coosto een onbeperkt aantal WhatsApp-teksten, -afbeeldingen en -video’s ontvangen. Berichten worden automatisch als privébericht herkend en door Coosto in hetzelfde dashboard getoond als de andere sociale netwerken. Dit biedt bedrijven een laagdrempelige, maar essentiële toevoeging aan hun klantenservice. De webcare-afdeling kan de gesprekken 1-op-1 afhandelen met klanten, zonder dat berichten openbaar op het web te bezichtigen zijn. Zo is het bijvoorbeeld makkelijker persoonlijke gegevens uit te wisselen.

Om een natuurlijke gebruikservaring te stimuleren, is zoveel mogelijk rekening gehouden met gangbare toepassingen van WhatsApp. Zo kunnen bedrijven een eigen profielfoto instellen en laten zien wanneer ze ‘online’ zijn, zoals gebruikelijk is in WhatsApp.

Meer informatie over de integratie van WhatsApp en Instagram in de webcare-omgeving is hier te lezen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht