Industry Wire

Geplaatst door DPDK

Creatief digitaal bureau DPDK wint DIA

Tijdens de zevende editie van de Dutch Interactive Awards (DIA) is creatief digitaal bureau DPDK opnieuw in de prijzen gevallen met hun werk voor Sense.info in de categorie Content. Daarnaast stond Art Director Anouk van de Sande ook op de shortlist in de categorie Best in Visual Design. Het werk voor Sense.info, het meest bezochte platform voor jongeren over seks, liefde en relaties in Nederland werd eerder ook al bekroond met twee prestigieuze Lovie Awards.

Michael Vromans Creative Director van DPDK: “We zijn ontzettend trots op de resultaten die we met onze klanten boeken. Sense biedt een enorme hoeveelheid content die gemakkelijk ontsloten diende te worden voor een zeer diverse doelgroep. Wij creëerden de ruimte om de content te ontsluiten en Sense/ KNMP verzorgen content van zeer hoge kwaliteit die continu vernieuwd en aangevuld wordt. Zo vullen we elkaar perfect aan. Een DIA ontvangen voor ons gezamenlijk werk is dan ook een mooie beloning.”

Winnaar Zilver Sense.info
Creatief digitaal bureau DPDK heeft een DIA (zilver) in ontvangst genomen, in de categorie Content, voor de herontwikkeling van de huidige desktop- en mobiele Sense.nl websites. De belangrijkste taak was om jongeren uit verschillende doelgroepen te voorzien van betrouwbare informatie omtrent het brede terrein van seks en relaties zodat zij gezonde keuzes kunnen maken. Voorafgaand en tijdens het ontwikkeltraject is het concept getest onder de doelgroep waardoor het platform volgens de wensen van jongeren is ingericht.

De gehele site is opgebouwd volgens de ‘seksuele carriere’ van jongeren: er wordt niet uitgegaan van een leeftijd maar van seksuele ervaring. Hierop gebaseerd is een enorme hoeveelheid content beschikbaar die ‘bite-size’ wordt aangeboden: korte teksten met om jongeren zoveel mogelijk te kunnen voorzien van relevante content. Het meest succesvolle item; de 3D ‘Seksdummies’ is volledig opnieuw ontwikkeld en, net als de gehele site, responsive gemaakt. Zo ontdekken jongeren alles over seks zonder dat ouders meekijken.

Resultaten: 1.400.000 unieke bezoekers van livegang tot 29-02-2016 (+320%) – 7.800.00 pageviews (+291%).

Credits
bureau: DPDK
opdrachtgever: SOA AIDS Nederland/Rutgers

Over Sense info
Sense.info is online marktleider op het gebied van seksuele gezondheid voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Sense.info is een website van Soa Aids Nederland en Rutgers WPF. Het RIVM en de GGD’s zijn partner van Sense.

Over Dutch Interactive Awards 2016
Met de zevende editie is de Dutch Interactive Awards (DIA) uitgegroeid tot dé awardshow voor de interactieve branche. Er zijn in 2016 veertien DIA-categorieën. Service, eCommerce, Communities, Social, Campaign, Activation, Brand, Tools, Disrupter, Corporate, B2B, Content, Data, Company of the Year. Ook worden er prijzen uitgedeeld aan professionals in de categorie Best in Visual Design, Best in Technology en Best in User Experience Design. De prijzen voor het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar worden op donderdag 26 mei in de Beurs van Berlage in Amsterdam bekendgemaakt. De Dutch Interactive Awards zijn onderdeel van Startup Fest Europe.

Over DPDK
DPDK is een full service creatief bureau met een sterke focus op digitale interacties. DPDK is verantwoordelijk voor de creatie, strategie, technologie en productie van interactieve belevenissen en creatieve digitale platformen. Ze werkt onder andere voor merken als Peugeot, Grolsch, Ikea en Nationale Nederlanden. Daarnaast hebben ze diverse awards in de wacht gesleept zoals FWA’s, Dutch Interactive awards, Lovies Awards, Spin Awards, CSS Design Awards en kregen ze een nominatie voor Agency of the year van FWA.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht