Industry Wire

Curvature start campagne om service- en onderhoudskosten substantieel te verlagen

Lijnden, 21 mei 2015Curvature, een innovatieve service provider op het terrein van IT-infrastructuren, is een campagne gestart om organisaties te helpen bij het streven naar lagere service- en onderhoudskosten. Ten behoeve van huidige en potentiële klanten lanceert de onderneming een speciale microwebsite, waar relevante gebruikerservaringen, praktijkvoorbeelden en rekentools kunnen worden geraadpleegd en gebruikt, met als doel om hun service- en onderhoudskosten drastisch te verlagen.

Door gebruik te maken van de technische diensten van Curvature’s NetSure kunnen ondernemingen hybride diensten afnemen die een aanvulling zijn op de support van de OEM, inclusief 24/7 wereldwijde technische support, responstijden van vier uur en reparatie en wereldwijde hardwarevervanging binnen de eerstvolgende werkdag. Tevens is voorzien in reserve onderdelen op locatie. Hierdoor kunnen ondernemingen kostenbesparingen van 50 tot 90 procent realiseren in vergelijking met traditionele onderhoudscontracten. Met NetSure krijgen klanten bovendien toegang tot een service portal waar ze zelf alle NetSure-contracten en de server-, storage- en netwerkonderhoudscontracten van de OEM kunnen beheren.

Volgens Gartner nemen de totale jaarlijkse onderhoudskosten zo’n 15 tot 25 procent van de totale IT-kosten voor hun rekening. Het marktonderzoeksbureau signaleert bovendien dat inkopers van IT-middelen steeds vaker ook leveranciers van refurbished netwerkapparatuur en externe, Third Party Maintenance (TPM) Third Party Maintenance (TPM) in de aanbesteding betrekken en serieus in overweging nemen. Hiermee rekken ze de functionele levensduur van de IT-apparatuur een flink eind op. Curvature speelt in op deze behoefte door huidige en potentiële klanten best practices, scenario-analyses en gebruikerservaringen ter beschikking te stellen. Op basis hiervan kunnen ondernemingen fors besparen op het onderhoud van hun hardware en de servicekosten van hun datacentra, zonder dat ze hierbij concessies hoeven te doen aan de netwerkbeveiliging, beschikbaarheid en prestaties van hun netwerkapparatuur.

Glenn Fassett, General Manager International bij Curvature: “Vanaf de oprichting is het de missie van Curvature om ondernemingen te helpen bij het nemen van de juiste beslissingen over hun netwerkinfrastructuur. Zo adviseert Curvature om de rigide, kostbare OEM-onderhoudscontracten te vervangen door flexibele, betaalbare alternatieven. Inmiddels hebben wereldwijde e-commerce bedrijven, financiële dienstverleners, overheidsinstellingen met strakke budgetteringen en universiteiten geprofiteerd van de adviezen. Zij hebben de best practices om de service- en onderhoudskosten te verlagen inmiddels met succes toegepast.”

Over Curvature
Curvature verandert de manier waarop ondernemingen hun apparatuur en onderhoudsdiensten voor hun netwerken en datacentra bij verschillende leveranciers inkopen, onderhouden en upgraden. Curvature groeide sinds de oprichting in 1986 uit tot een betrouwbare, strategische partner voor meer dan 10.000 organisaties wereldwijd. Tot de klantenkring van Curvature behoren onder meer de grootste telecommunicatiebedrijven, financiële dienstverleners en de top 1.000 ondernemingen. Het hoofdkantoor van Curvature bevindt zich in het Californische Santa Barbara. De onderneming heeft zich gespecialiseerd in het op een vooruitstrevende manier vervangen van hardware en het management van product lifecycle voor netwerk- en datacenterapparatuur en zorgt voor wereldwijde 24/7 technische ondersteuning vanuit de hoofdvestigingen in Amerika, Europa en Azië. Voor meer informatie bezoek: curvature.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht