Geplaatst door Mobbr BV

Delftse startup Mobbr haalt geld op voor stap naar het buitenland

De Delftse startup Mobbr, een betaalplatform voor crowdsourcing en online werk, heeft een flink bedrag opgehaald bij investeringsmaatschappij Randal. Hiermee komt het totale investeringsbedrag in Mobbr in korte tijd op een half miljoen euro.

Met het opgehaalde geld is Mobbr van plan zichzelf internationaal op de kaart te zetten. Mobbr speelt in op de trend van het zogenaamde ‘business process crowdsourcing’, waarbij bedrijven de hulp van online professionals inroepen bij het oplossen van vraagstukken en het uitvoeren van projecten. Een hard groeiende markt die wereldwijd jaarlijks al goed is voor ongeveer een miljard euro.

Bij crowdsourcing – niet te verwarren met crowdfunding – wordt het bijdragen aan een bedrijfsproces gefaciliteerd op het internet. “Crowdsourcing websites groeien als kool, maar missen over het algemeen de betaalfunctionaliteit die wij bieden om bijdragers effectief te kunnen belonen.”, zegt oprichter Patrick Savalle. “Daarbij zijn crowdsourcing platforms zowel qua opdrachtgevers als qua bijdragers vaak heel internationaal. Daar is Mobbr als enige betaaloplossing specifiek op ingericht.”

Mobbr, onderdeel van de technische bedrijfsincubator YES!Delft, opent nieuwe manieren voor community websites en hun gebruikers om via crowdsourcing geld te verdienen. Naast een handige wegwijzer in de benodigde software en een complete betaaloplossing, biedt Mobbr een dashboard omgeving waar opdrachtgevers, community websites en professionals elkaar makkelijk kunnen vinden.

“Door verdiensten te creëren voor hun gebruikers kunnen websites zelf minder afhankelijk worden van advertentie inkomsten.”, zegt Savalle. “En doordat wij weten waar er geld te verdienen valt en welke professionals waar goed in zijn, kunnen we straks wereldwijd de juiste expertise efficiënt helpen afstemmen op het juiste bedrijfsvraagstuk.”

Mobbr, dat momenteel nog in beta is, heeft afgelopen half jaar succesvol een aantal pilot projecten gedraaid in Nederland. Omdat crowdsourcing bij uitstek een internationaal fenomeen is, wil het zich nu meer over de grens profileren. Begin april neemt het bedrijf deel aan de Crowdsourcing Week conferentie in Singapore, waar het de internationale promotiecampagne zal aftrappen.