Geplaatst door Progress Communications

Descartes innoveert Logistics Technology Platform

Amersfoort, 3 mei 2016 Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiekintensieve organisaties, kondigt een aantal productinnovaties aan. Het Logistics Technology Platform combineert de kracht van het Descartes Global Logistics Network, ‘s werelds meest uitgebreide logistieke netwerk, met een ruim aanbod van modulaire, interoperabele web- en draadloze logistieke managementoplossingen. De belangrijkste vernieuwde oplossingen voor logistiek beheer zijn de volgende.

Routing, Mobile en Telematica

• Een geïntegreerde telematica- en afleveringsbewijsoplossing die telematicahardware van nieuwe derde partijen ondersteunt.
  • Een afleveringsbewijsoplossing voor iOS.
  • Verkeersbewuste routeoptimalisering en cloud-based optimaliseringsmogelijkheden.

Transportmanagement

• Geavanceerde planningsfunctionaliteiten, zoals het plannen van routes met behulp van continu- in plaats van batchmethodiek, het plannen van multimodale eigen en/of ingehuurde vloot en de capaciteit van de supply chain of transportstromen.
  • Internationale koeriersmodules voor Europa en Australië.
  • Verbeterde inkoopordervalidatie voor het inplannen van dockafspraken.

Internationale handelscontent en compliance

• Diensten voor denied-party screening voor internationale e-commerce- en ad-hocanalyse.
  • Diensten voor berekening van kosten voor internationale handelsautomatisering.
  • Ondersteuning voor douane-initiatieven in de Verenigde Staten, Canada, Nederland, Argentinië, Cuba en Paraguay.

Communicatiediensten voor internationale logistiek

• Leveranciersportal waarbij carriers slechts een internetverbinding nodig hebben om bijvoorbeeld offertes te ontvangen, daarop te antwoorden, updates over de lading te geven en een factuur en verzendbewijs te versturen.
  • Descartes Carrier Portal spot rate quote management: carriers houden eenvoudig verschillende offertes bij, waarbij rekening wordt gehouden met de gemaakte afspraken, zodat ze de juiste vervoerder kunnen kiezen.

De productaankondigingen zijn gedaan tijdens Descartes’ jaarlijkse Global User and Partner-conferentie in West Palm Beach, Florida (Verenigde Staten). Ga voor meer informatie over Evolution 2016 naar www.descartes.com/usergroup.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.