Diederick Ubels benoemd tot voorzitter Taskforce Mobile IAB Nederland

Amsterdam, 24 november 2014 – Het bestuur van IAB Nederland heeft Diederick Ubels, oprichter en eigenaar van MobPro, benoemd tot nieuwe voorzitter van de Taskforce Mobile. Met de benoeming van Ubels wil IAB Nederland de betrokkenheid tussen merk en klant op het gebied van mobile marketing verder vergroten. Mobile marketing is steeds meer een vast en geïntegreerd onderdeel van de marketinginzet, maar ten aanzien van mobiele campagnes liggen er voor Nederlandse marketeers nog grotere kansen.

Mobile marketing kennisniveau vergroten
Inmiddels heeft ruim twee derde van de Nederlandse consumenten een smartphone. Deze explosieve groei van mobile devices heeft het vakgebied van marketeers ingrijpend veranderd. Echter door het gebrek aan kennis over de effectiviteit van mobile marketing is er voor sommige adverteerders nog steeds een drempel om mobiel in te zetten. De Taskforce Mobile van IAB Nederland wil deze drempel wegnemen. Middels onderzoek, standaardisatie, events en inspirerende cases zal de mobile taskforce onder leiding van Ubels verder bouwen aan  het mobile-platform waarnaar de sector al zo lang op zoek is.

Samenwerking met IAB USA & IAB UK
“Mobile is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Steeds meer adverteerders zien het belang van mobile bij het bepalen van de marketingstrategie. Zo liet ook de Mobile Marketing Monitor van september 2014 onlangs nog zien. Maar liefst 90% van de top 500 adverteerders heeft in de laatste twaalf maanden mobile marketing ingezet en 83% zet op dit moment één of meer vormen van mobile marketing in. Samen met mijn mede taskforce-leden zal ik de toegevoegde waarde van dit kanaal onder de aandacht blijven brengen en het mobile marketing kennisniveau van marketeers vergroten. Mede dankzij onze connecties met de IAB Taskforces uit Engeland en Amerika zijn wij in staat om verrassende cijfers, inzichten en resultaten met de sector te delen”, aldus Diederick Ubels.

Taskforces zijn het kloppend hart van IAB Nederland
Het bestuur van IAB Nederland is zeer verheugd dat Ubels het voorzitterschap op zich heeft genomen. Govaert Plesman, directeur IAB Nederland: “Wij zijn trots dat alleen al in de Taskforce Mobile achttien professionals hun kennis van het mobiele medialandschap met de sector delen.

Met de komst van Diederick als nieuwe voorzitter hebben wij de juiste man, met de juiste energie op de juiste plek gekregen. En daar zijn wij als vanzelfsprekend erg blij mee.”