Geplaatst door Vision Multimedia

Digitale menukaart klaar voor internationale groei

Breda, 15 februari 2016 – De consument hoeft niet meer te wachten op de ober of rekening, de klanttevredenheid gaat omhoog en de personeelskosten gaan omlaag. Het is een greep uit de voordelen die de digitale menukaart van Vision Multimedia BV de horecasector biedt. Daarbij maakt de Vision Menu het mogelijk om extra inkomsten te genereren, bijvoorbeeld door het stimuleren van bijverkopen en het aanbieden van advertentieruimte. Een veelbelovend product, waarvoor Vision Multimedia BV niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland een grote markt ziet. Om aan de snel toenemende vraag tegemoet te komen, deed de jonge onderneming een beroep op het platform van Collin Crowdfund om extra financiering te genereren. En met succes; binnen drie kwartier werd de benodigde € 125.000,- opgehaald voor werkkapitaal en investeringen in productiemiddelen.

De digitale menukaart van Vision Multimedia is als het ware een tablet, die kan worden geplaatst op tafels in restaurants, in bioscopen en hotelkamers. Via de menukaart kan besteld en betaald worden. Consumenten hoeven dus niet meer te wachten tot ze bediend worden. Het zorgt voor minder ergernissen en geeft het horecapersoneel meer tijd om te investeren in extra service. Ook biedt de digitale menukaart ruimte voor aanvullende informatie over bijvoorbeeld de herkomst van de producten, de ingrediënten en allergenen. Het resultaat is een hogere klanttevredenheid en lagere personeelskosten voor de horecaondernemer. Daarnaast maakt Vision Menu het makkelijk om bijverkopen te stimuleren en biedt het de mogelijkheid om extra inkomsten te genereren, bijvoorbeeld door het aanbieden van advertentieruimte en het spelen van spelletjes. De mogelijkheden zijn divers; momenteel onderzoekt Vision Multimedia koppelingen met Facebook, Youtube en lokale taxicentrales.

Glansrijke toekomst

Mark Scholte en zijn vader Bob zijn de drijvende krachten achter Vision Multimedia. Medio 2014 startten zij – na uitgebreid onderzoek in de Verenigde Staten, waar digitale menukaarten al jaren gemeengoed zijn – met de ontwikkeling van Vision Menu. Sindsdien werken verschillende horecaondernemingen met proefopstellingen en zijn in het afgelopen jaar al verschillende systemen verkocht. Gebruikers zijn erg enthousiast en de orders stromen binnen, ook vanuit het buitenland. Mark Scholte: “Tijd om op te schalen dus. We zien een grote markt voor ons product. In Europa zijn wij de enige aanbieders van zowel de benodigde hardware als software en Vision Menu kan gemakkelijk worden omgezet in verschillende talen en vanuit de cloud worden ondersteund. Om aan de toenemende vraag tegemoet te komen, hebben we echter wel kapitaal nodig om voorraden aan te leggen zodat we direct kunnen leveren. Collin Crowdfund heeft ons daarbij geholpen. Een snelle en innovatieve financieringsvorm, die past bij het karakter van ons product.”

€ 125.000 in nog geen drie kwartier

Om vorm te kunnen geven aan de groeiplannen deed Vision Multimedia een beroep op het platform van Collin Crowdfund. Een bedrag van € 125.000,- was nodig voor investeringen in werkkapitaal en productiemiddelen. Dat bedrag werd in hoog tempo opgehaald, eveneens een weerspiegeling van de belofte van Vision Menu. Nadat Vision Multimedia in het eigen netwerk € 4.500,- ophaalde, ging de campagne 12 februari om 11:00 uur live op het platform van Collin Crowdfund en werd de lening in 43 minuten volgeschreven. 130 investeerders staken ieder gemiddeld bijna € 1.000,- in de onderneming. In ruil voor de vierjarige lening ontvangen de investeerders een vaste jaarlijkse rente van 8%.

Voor meer informatie, zie: www.visionmenu.nl

Over Collin Crowdfund

Via haar online platform slaat Collin een brug tussen investeerders die op zoek zijn naar meer rendement en ambitieuze MKB-bedrijven met een financieringsbehoefte. Bedrijven met een financieringsbehoefte van € 50.000,- tot € 2.500.000 kunnen terecht bij Collin. Waar mogelijk en opportuun werkt Collin daarbij samen met onder andere banken, bedrijfskundig adviesbureaus en accountants. Om zowel de investeerder als de ondernemer optimaal succesvol te laten zijn, is de screening uiterst zorgvuldig. Zo introduceerde Collin ‘Crowdfund Coaches’ die de ondernemer begeleiden in het proces. Ook na realisatie van de lening coördineert de Crowdfund Coach de uitwisseling van informatie tussen de ondernemer en de investeerders die de lening verzorgden. www.collincrowdfund.nl