Dimension Data eerste Cisco ACI Authorized Technology Provider in Nederland

Barneveld, 26 januari 2015 – ICT-oplossingen- en -dienstenleverancier Dimension Data is de eerste partner in Nederland, die door Cisco is geautoriseerd om Application Centric Infrastructure-projecten (ACI) uit te voeren, te onderhouden en in beheer te nemen. Dimension Data heeft deze partnerstatus bereikt door te voldoen aan alle trainings- en programma-eisen die behoren bij Cisco’s ACI-projecten.

Dimension Data heeft deze accreditatie nu in zes landen behaald, waaronder Nederland. Wereldwijd heeft het bedrijf meer dan honderd Cisco ACI-engineers klaarstaan, die klanten helpen deze technologie te implementeren om zo datacenters verder te optimaliseren en toekomstklaar te maken. In Europa heeft het bedrijf een Europees SDN-expertisecentrum voor het implementeren van SDN en Cisco’s ACI-projecten opgericht. Dimension Data onderstreept met deze investeringen in Cisco ACI zijn inzet op groei in het datacenter- en cloud-domein waar Software Defined Networking en Cisco ACI belangrijke rollen spelen.

“Wij zijn trots op deze erkenning, waardoor we als eerste in Nederland klanten adviseren over de toepassing van ACI en projecten kunnen adviseren, implementeren en onderhouden”, zegt Mohamed Al Ayachi, Line of Business Manager Network Integration & Security bij Dimension Data Nederland. “Het wordt steeds duidelijker dat er binnen de IT een verschuiving is van technologie naar diensten. Om deze shift te ondersteunen, omarmen CIO’s flexibeler en meer geautomatiseerde infrastructuren voor hun datacenters. ACI van Cisco biedt de mate van centrale automatisering en programmeerbaarheid van netwerken, die onze klanten in staat stellen nieuwe applicaties snel in te zetten, complexiteit te reduceren en resources in korte tijd op en af te schalen, naarmate de behoefte.”

Fred Gerritse, Director Partner Organization & Commercial Segment bij Cisco Nederland: “IT-complexiteit moet plaatsmaken voor snelheid en flexibiliteit. Dat betekent dat we alle onderdelen van IT – netwerk, opslag, rekencapaciteit, netwerkdiensten, applicaties en beveiliging – bijeen moeten brengen tot één dynamisch geheel. Dat is ons idee achter ACI. Maar we kunnen dat alleen voor elkaar krijgen met hulp van onze partners. Dimension Data heeft geïnvesteerd in het in huis halen van alle benodigde ACI-expertise. Dankzij deze inspanning kunnen onze klanten samen met Dimension Data een belangrijke stap vooruit zetten door met ACI hun IT veel sneller en flexibeler te maken.”

Het Authorized Technology Provider Program van Cisco is onderdeel van de go-to-market-strategie van Cisco voor opkomende technologieën. De ACI is daar een van. Het is een nieuwe datacenteroplossing waarmee organisaties hun applicaties sneller, veiliger en eenvoudiger uitrollen en de life cycle ervan optimaal beheren. De technologie maakt het mogelijk om netwerken in grote mate met software te configureren en veel configuratie- en monitoringsprocessen te automatiseren.