Industry Wire

Geplaatst door iScholen

Docenten CSG Liudger te Drachten winnen iScholenPrijs 2015

Zeist, 5 oktober 2015 – Tijdens de jaarlijkse iScholenDag op 1 oktober jl. zijn de winnaars bekend gemaakt van de iScholenPrijs 2015. Uit de vele nominaties koos de jury Ingrid Hokojoku en Elbrich van der Bij, docenten op scholengemeenschap Liudger te Drachten.

Inspirerend
De docenten kwamen als winnaar uit de bus vanwege de inspirerende toepassing van ICT in hun lessen. Zo maken Ingrid Hokojoku en Elbrich van der Bij samen met hun leerlingen op originele wijze digitale boeken en ander digitaal lesmateriaal met betrekking tot de lessen geschiedenis, waarbij de creativiteit en de zelfwerkzaamheid van de leerling centraal staat. Daarnaast ontwikkelden beide docenten een project, waarbij leerlingen van het CSG Liudger ouderen in de wijk vertrouwd maken met het gebruik van de computer en ondersteunen bij het gebruik van allerlei digitale programmatuur.

Runner-ups
Runner ups waren Jennifer de Laet (Niftarlake College) en Joris van Elferen (Mondial College). De Laet werd geprezen om haar betrokkenheid bij de implementatie van ICT op het Niftarlake. Als iPad-coördinator is ze de steun en toeverlaat van zowel de schoolleiding als het docententeam. Van Elferen werd geprezen om de indrukwekkende digitale methode die hij heeft ontwikkeld voor het vak Science, een combinatie van de vakken techniek, natuurkunde en scheikunde.

Ontwikkeling digitaal materiaal
De iScholenPrijs wordt uitgereikt tijdens de jaarlijkse iScholenDag, en gaat naar een docent die in het afgelopen schooljaar een opmerkelijke prestatie heeft geleverd op het gebied van ICT in het onderwijs. Sinds 2013 traint de iScholenGroep docenten van deelnemende scholen in het gebruik van apps, iTunes U en iBooks Author. Het vormt daarmee wereldwijd één van de grootste docententeams, dat gezamenlijk digitaal materiaal ontwikkelt.

Vernieuwing
De iScholenGroep Nederland is een onafhankelijke organisatie die een netwerk vormt van scholen die hun ervaringen delen op het gebied van informatietechnologie, en behartigt in algemene zin de belangen van scholen die informatietechnologie gebruiken als middel tot vernieuwing en verbetering van hun onderwijs.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht