Geplaatst door Domino's

Domino’s met 180ste vestiging op weg naar volledige landelijk dekking

Domino’s opent op maandag 2 mei de deuren van de 180e Nederlandse Domino’s vestiging in Pijnacker. Domino’s verwacht eind deze zomer meer dan 200 vestigingen te hebben in Nederland.

Met behulp van dit nieuwe filiaal wil Domino’s meer mensen laten genieten van hun heerlijke pizza’s, pasta’s, salades, desserts en andere gerechten. De voornaamste reden dat steeds meer Nederlanders hun pizza bij Domino’s bestellen, is volgens CEO André ten Wolde de snelle bezorging en het digitale DNA. “In Nederland bezorgen we de pizza’s binnen 25 minuten stomend heet aan de deur. Na opname van de bestelling wordt de pizza onmiddellijk gemaakt. Als enige pizza bezorgdienst bieden we onze klanten online de complete controle over zijn/haar bestelling; van de ingrediënten op de pizza tot de extra’s. Ook de Pizza Tracker is een geliefd instrument bij bezorging, hiermee kan de klant zijn bestelling namelijk van begin tot eind volgen. Inmiddels wordt 85% van alle bezorgde bestellingen online geplaatst, een unicum in de branche.”

Uit onderzoek van GfK is gebleken dat Domino’s het grootste bezorgrestaurant van Nederland is. Het doel is om nog sneller te bezorgen. “Om dat doel snel te kunnen behalen, zullen we binnen vijf tot zes jaar moeten groeien naar 300 vestigingen in Nederland. Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe ondernemers. Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig”, aldus de CEO.

De nieuw te openen vestiging in Pijnacker wordt gerund door Matthijs Vermeer. De 180ste vestiging van Domino’s, de tweede winkel van Matthijs. ”Ik kan niet wachten om de inwoners van Pijnacker kennis te laten maken met Domino’s”, aldus de eigenaar. ”Zelf ben ik begonnen als insider bij Domino’s en kijk waar ik nu sta, ik ga mijn tweede winkel openen. Ik heb er zin in!”

Domino’s heeft in de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en dit stopt nog lang niet. De filialen in Alkmaar, Zoetermeer, Deurne, Culemborg, Pijnacker en Apeldoorn zijn slechts een aantal van de vele filialen die dit jaar geopend worden.

Door de komst van de nieuwe winkels wordt het bezorggebied in Nederland steeds groter. Het doel is om uiteindelijk door heel Nederland te kunnen bezorgen. Door de steeds grotere dekking van het bezorggebied van Domino’s wordt ook de service verhoogd, omdat we op deze manier meer klanten van dienst kunnen zijn. Met de komst van Domino’s Pijnacker wordt de bezorgdekking tussen Nootdorp en Lansingerland volledig gedicht; weer een stap dichter bij het uiteindelijke doel.

Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 12.000 vestigingen in meer dan 70 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels 180 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 10 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan, Duitsland, België en Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.